«مرتضی رحمان‌زاده» شهردار منطقه ۲۲ به پروژه‌های توسعه محلی کوچک مقیاس منطقه ۲۲ در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره می‌کند و می‌گوید:«از آنجایی که رویکرد شهرداری تهران، محوریت بخشی به محله‌ها به‌عنوان کوچک‌ترین عضو بنیادین سازمان فضایی و اجتماعی شهر بوده و در همین راستا نیز حرکت شهرداری ازپروژه‌های بزرگ به پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌ای تغییر کرده است.»

پروژه

 همشهری آنلاین-فاطمه اسدی: شهردار منطقه 22 ادامه می دهد:« تلاش شده است تا با بهره‌برداری از پروژه‌های کوچک مقیاس در محله‌ها کیفیت زندگی ساکنان ارتقا پیدا کند و افزایش رضایت آنان از عملکرد مدیریت شهری را در پی داشته باشد.

برای همین، منطقه ۲۲ پایتخت نیز براساس دستورالعمل پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی سال ۱۳۹۹، پروژه‌هایی در نتیجه مشورت، جمع‌بندی و نیازسنجی از شورایاران محله‌های منطقه که رابطان اهالی با مدیران شهری هستند، تعریف و طراحی شده است. در همین راستا، تعداد ۶۰ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای منطقه ۲۲ مصوب و ابلاغ شد. برخلاف اینکه محله‌های منطقه ۲۲ به‌عنوان محله‌های برخوردار شهر شناسایی شده بودند و اولویت شهر بر این اساس بود که بخشی از محله‌هایی که بافت فرسوده دارند و با مدیریت سازمان نوسازی شهر تهران این اقدام اتفاق بیفتد.

باتوجه به این موضوع که منطقه ۲۲ محله‌ای با شرایط اعلام شده، بافت فرسوده نداشت، نیاز بود تا با توجه به کمبود سرانه‌های هفتگانه طرح تفصیلی موجود در منطقه، به سبب سرعت ساخت‌وسازها و افزایش جمعیت، پیگیری‌ها و رایزنی‌های بیشتری در این‌باره صورت بگیرد. خوشبختانه با تلاش‌های مضاعف و نگاه ویژه به نیازهای منطقه، این فعالیت‌ها نتیجه‌بخش بود و هزینه اجرای این پروژه‌ها در مقایسه با سایر مناطق تهران، در این منطقه بیشتر لحاظ شد.» مدیران شهری منطقه از امسال برای سال آینده برنامه ویژه‌ای را در دستور کارشان قرار داده‌اند. شهردار منطقه ۲۲ درباره این پروژه‌ها توضیح بیشتری ارائه می‌دهد: «اولویت را به پروژه‌هایی که نیازهای اصلی شهروندان بود، دادیم. ۱۹ پروژه به مبلغ ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با حدود ۲۰‌درصد از کل بودجه ابلاغی ۴۸ میلیاردی ما، به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرد. تعداد ۱۳ پروژه در قالب بوستان‌های محلی، ساخت و تجهیز شد که ۲۰ درصد از بودجه به این موضوع تعلق یافته است.

هم‌چنین ساخت مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی کوچک مقیاس که یکی از نیازهای ضروری شهروندان منطقه محسوب می‌شود، در اولویت بعدی اقدامات قرار گرفت. برای همین، ۱۴ پروژه در این زمینه به مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعریف شده است. از سوی دیگر، سایر پروژه‌های کوچک مقیاس امسال نیز در چارچوب دستورالعمل معاونت توسعه و برنامه‌ریزی می‌گنجید که اقدامات لازم برای عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است. خوشبختانه برخلاف اینکه این بودجه در نیمه دوم سال به منطقه ابلاغ شد و برای به پایان رساندن این پروژه‌ها زمان زیادی نداشتیم، اکنون با تلاش مدیریت شهری منطقه با پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد، پروژه‌ها در حال انجام است. تلاش ما بر این است که پروژه‌ها در زمان تعیین شده به پایان برسند و هرچه زودتر برای استفاده شهروندان آماده شوند. هم‌چنین برای سال ۱۴۰۰ هم براساس قوانین و الزامات، ۸۴ پروژه که طرح آنها نو و دارای سبک جدید و متفاوت با سال ۱۳۹۹ است، به مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان پیشنهاد شده که حدود ۷۰ درصد از این پروژه‌ها به تصویب اولیه رسیده است. در صورت تصویب نهایی و ابلاغ آنها، اقدامات اجرایی مربوط به این پروژه‌های کوچک مقیاس محلی نیز در سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.»

کد خبر 589264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha