یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

شیرینی خشک و باقلوا به دلیل طعم خوب در میان مردم بسیار استفاده می‌شود، از این رو باید با روش‌های نگهداری صحیح شیرینی خشک و باقلوا آشنا شد.

شیرینی - تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین، رطوبت کمتر شیرینی خشک نسبت به شیرینی تر دلیل ماندگاری بیشتر آن است. در این مطلب با چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن شیرینی خشک آشنا می‌شوید.

۱- شیرینی خشک را می‌توان یک تا دو هفته بیرون از یخچال و در جای خنک نگهداری کرد. همچنین می‌توان به مدت یک ماه در فریزر قرار داد.

۲- به اندازه نیاز شیرینی خریداری کنید؛ هرچه‌ مدت نگهداری شیرینی خشک کوتاه‌تر باشد، بهتر است، زیرا احتمال اکسید شدن روغن آن وجود دارد و در طولانی مدت افزایش پیدا می‌کند، بنابراین به اندازه نیاز شیرینی خریداری کنید.

۳- یکی از روش‌های افزایش مدت ماندگاری شیرینی، به‌خصوص شیرینی‌های عید، این است که در ظروف در دار نگهداری شود. برای این کار لازم است شیرینی‌ها را به صورت ردیفی در کنار هم قرار دهید و برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی‌ها به یکدیگر و خرد شدنشان هم می‌توانید ورقه‌ای از کاغذ روغنی بین ردیف‌های بالا و پایین قرار دهید، سپس برای مدت کوتاه در یخچال بگذارید تا شیرینی تازه‌تر بماند.

نگهداری طولانی‌مدت شیرینی خشک باعث مسمومیت نمی‌شود، اما تازگی خود را از دست می‌دهد و به دلیل اکسید شدن روغن آن می‌تواند در تمام گروه‌های سنی، حداقل بروز مشکلات گوارشی را در پی داشته باشد.

۴- برای نگهداری کوتاه مدت شیرینی در یخچال بهتر است آنها را در جعبه‌های در بسته داخل کیسه‌های نایلونی بدون منافذ قرار دهید.

۵- از قرار دادن بسته‌های شیرینی در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

۶- برای نگهداری طولانی مدت شیرینی، جعبه‌ها را در کیسه‌های بدون منفذ نایلونی یا نایلکس قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید تا کیفیت مطلوب آنها افزایش یابد.

۷- شیرینی‌ها را از جایی تهیه کنید که آنها را در یخچال نگهداری می‌کنند.

منبع: خراسان

کد خبر 589166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha