رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: خسارت ناشی از کرونا در بخش حمل‌ونقل عمومی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در ماه برآورد شده است.

محمد علیخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد علیخانی درباره افزایش قیمت نرخ ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا سقف ۳۵ درصد، گفت: به علت شرایط کرونا ۲ اتفاق رخ داده است. یکی اینکه هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی به شدت افزایش یافته و خسارات ناشی از این شرایط در ماه برای حمل‌ونقل چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.

وی گفت: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۹۸۰۰ تومان است که اگر طبق مصوباتی که در گذشته وجود داشت تقسیم به ۳ شود، یک سهم مربوط به دولت و یک سهم از آن شهرداری و یک سهم هم برای مسافران است که باید بپردازند. طبق برآوردهایی که داشتیم سهم مسافران برای پرداخت هزینه بسیار زیاد می‌شد.

علیخانی افزود: بنابراین قرار شد فقط ۹ درصد این قیمت تمام‌شده از شهروندان اخذ شود. بطور متوسط چیزی کمتر از ۲۵ درصد به قیمت کرایه خطوط مترو اضافه شد و در اتوبوسرانی متوسط ۳۵ درصد افزایش داریم که در خطوط مختلف تفاوت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مصوبه به نحوی اجرا می‌شود که باز هم در اتوبوسرانی بطور متوسط بیشتر از ۲۵ درصد هزینه‌ها افزایش نیابد. اما در تاکسی وضعیت تفاوت دارد.

وی افزود: تاکسی یک وسیله نقلیه عمومی است که مالکیت شخصی دارد. نه دولت و نه شهرداری یارانه‌ای به این بخش پرداخت نمی‌کنند. اگر هم تخفیف و یا کاهشی داده شود باید از جیب رانندگان بخشیده شود که ما این اجازه را نداریم. تورم بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد است بنابراین در آن بخش به ناچار ۳۵ درصد افزایش را پذیرفتیم و آن را در شورای شهر مصوب کردیم.

کد خبر 588839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha