همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دستگیری رادوان کارادزیچ رهبر سابق صرب های بوسنی گفت:

 دستگیری این جنایتکار جنگی که دستانش به خون هزاران انسان بی گناه آلوده است آن هم پس از گذشت 12 سال لحظه ای تاریخی و فراموش نشدنی و رخداد مهمی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن قشقاوی افزود: این دستگیری تامین کننده خواست و رضایت مردم بوسنی و هرزگوین و دیگر ملل جهان به ویژه مسلمانان بشمار می رود که در این 12 سال، انتظار به پای میز محاکمه کشیدن وی را داشتند.

وی با اشاره به کشتار بیرحمانه مسلمانان سربرنیتسا به دست کارادزیچ و همدستان وی، گفت: امیدواریم با دستگیری دیگر جنایتکاران جنگی این فاجعه ضد بشری که وجدان جامعه بین المللی را خدشه دار کرده است، اندکی از آلام جانکاه و فراموش ناشدنی مردم این منطقه تسکین یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد با برگزاری یک دادگاه عادلانه ابعاد پنهان و ناگفته های مربوط به جنایات جنگی و نسل کشی صورت گرفته علیه مردم مظلوم بوسنی و هرزگوین بیش از پیش برای جهانیان آشکار شود.

قشقاوی تصریح کرد: دستگیری و محاکمه رادوان کارادزیچ در دادگاه بین المللی کیفری یوگسلاوی سابق به عنوان عامل کشتار 8 هزار نفر از مسلمانان بوسنی در سربرنیتسا در سال 1995 نقطه عطفی در جهت مبارزه با فرهنگ بی‌کیفری به شمار می آید.

کد خبر 58881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز