همشهری آنلاین: رئیس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیروزی تیم المپیاد ریاضی کشورمان در اسپانیا را نشانه‌ای از اقتدار و توانمندی های علمی دانش آموزان و آینده سازان کشور دانست.

وی گفت: "امید است در آینده با سرمایه گذاری‌های بیشتری که در این خصوص به عمل می‌آید چنین موفقیت‌هایی بار دیگر و در ابعادی گسترده‌تر تکرار شود. "

سید علی یزدیخواه با بیان اینکه محمد جهانگشایی و نیما حمیدی دو نفر از شش نفر عضو تیم المپیاد ریاضی کشورمان از مجتمع استعدادهای درخشان شهید سلطانی ناحیه 3 کرج بوده‌اند ضمن تبریک به این دانش آموزان گفت: "این موضوع که سهم شهرستان های استان تهران در المپیاد جهانی ریاضی این چنین پر رنگ است نشان می دهد که در میان دانش آموزان ما چه استعدادهای درخشانی مشغول به تحصیل هستند و در صورتیکه نظام سازماندهی و توجه به این استعدادها به همین نحو ادامه پیدا کند در آینده سهم شهرستان های استان تهران در کسب موفقیت های جهانی از این فراتر خواهد رفت."

رئیس سازمان آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران همچنین حضور دو دانش آموز از این سازمان در جمع شش نفره تیم المپیاد ریاضی کشورمان را نشانه ای بر اهتمام جدی این سازمان و مدیریت های تابعه در پرورش استعدادهای دانش آموزی دانست و گفت این موضوع باعث مباهات سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران است که یک سوم از نخبگان ریاضی حاضر در این المپیاد که موفق به کسب مقام جهانی شده اند را در اختیار دارد.

او همچنین از نگاه ویژه ای که وزارت آموزش و پرورش به سازمان شهرستان‌های استان تهران دارد قدردانی کرده و یادآور شد چنین موفقیت هایی در این مناطق نشان می دهد که رسیدن به چنین مدارجی تنها مختص به مناطق مرفه نیست و دانش آموزان شهرستان های استان تهران در بسیاری از زمینه ها مستعدتر از دانش آموزان مناطق مرفه هستند.

یزدیخواه همچنین پیروزی این نخبگان را به خانواده ها، مدیران و دبیران آنها تبریک گفت و از دست اندر کاران مجتمع آموزشی شهید سلطانی کرج که جزو بهترین مدارس کشوری است و تا کنون بارها در المپیادهای مختلف موفقیت هایی کسب کرده و نیز مسئولان آموزش و پرورش آن ناحیه تقدیر و تشکر کرد.

در همین حال  علی سلیمانی کارشناس مسئول روابط عمومی سازمان شهرستان های استان تهران که برای استقبال از تیم شش نفره المپیاد ریاضی کشورمان در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) حاضر شده بود گفت این دو دانش آموز مستعد موفق شدند در المپیاد جهانی ریاضی که در کشور اسپانیا برگزار شد مدال نقره کسب کنند و برای کشور ، شهر و مدرسه خود افتخار آفرینی کنند.

تیم شش نفره دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران موفق شد با کسب یک مدال طلا و پنج مدال نقره مقام پنجم چهل و نهمین المپیاد جهانی ریاضی را در کشور اسپانیا کسب کند.

در این المپیاد کسری احمدی به مدال طلا و میلاد بخشی زاده ، امیر سپهری ، محمد جهانگشایی ، نیما حمیدی و محمد مهدی یزدی به مدال نقره دست یافتند.
چهل و نهمین المپیاد جهانی ریاضی که از معتبرترین مسابقات از نوع خود در جهان است با حضور 624 دانش آموز از 104 کشور جهان روزهای بیستم تا سی ام تیر امسال در شهر مادرید برگزار شد .

دانش‌آموزان ایرانی در میان 104 کشور جهان به مقام پنجم دست یافتند و این در حالی است که سال گذشته تیم ایران به مقام دوازدهم دست یافته بود.

کد خبر 58867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز