چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: افتتاحیه سیزدهمین المپیاد دانشجویی علمی ایران و نهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی و نخستین المپیاد بین‌المللی شیمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، المپیاد علمی دانشجویی با حضور حدود ۴۰ شرکت‌کننده خارجی از ۱۰ کشور همراه ۷۵۳ برگزیده داخلی از امروز چهارشنبه (۲۶ تیر) آغاز می‌شود.

اوکراین، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، عراق، بحرین، افغانستان، ارمنستان، سوریه و عمان از کشورهای شرکت‌کننده در المپیادهای ریاضی و شیمی هستند و برگزیدگان این المپیاد به عنوان نخبگان شناسایی و روز جمعه معرفی می شوند.

آزمون‌های دانشجویان در ۱۶ رشته شامل مهندسی مکانیک ، عمران ، شیمی و مهندسی شیمی ، فیزیک ، برق ، رایانه ، کشاورزی ، طراحی صنعتی ، زبان و ادبیات فارسی ، حقوق ، الهیات و معارف اسلامی ، زیست شناسی ، آمار، ریاضی و علوم اقتصادی است.

افراد شرکت کننده در دو مرحله ، یکی به شکل قطبی و با برگزاری آزمون در هر قطب ( متشکل از چند استان ) از بین حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر و با تشکیل گروه های پنج نفره انتخاب شده اند و مرحله دوم نیز شامل برگزیدگان آزمون سراسری کارشناسی ارشد است.

معاون سازمان سنجش تعداد شرکت کنندگان سال گذشته را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد امسال به ۷۵۳ نفر رسیده است که افزایش خوبی را در بخش ملی نشان می دهد.

کد خبر 58180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز