همشهری آنلاین: افتخارآفرینان تیم المپیاد دانش‌آموزی ریاضی جمهوری اسلامی ایران با کسب یک مدال طلا و پنج مدال نقره با هفت پله صعود نسبت به سال گذشته به رتبه پنجم المپیاد جهانی ریاضی دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صولتیان، مدیر روابط عمومی باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اعلام این مطلب به خبرنگار علمی ماخاطرنشان کرد: چهل و نهمین دوره المپیاد جهانی ریاضی از 20 تیرماه جاری با حضور 104 تیم در مادرید اسپانیا برگزار شد که در این رقابت علمی کسری احمدی موفق به کسب مدال طلا و میلاد بخشی زاده، محمد جهانگشایی، نیما حمیدی، امیر سپهری و محمدمهدی یزدی - دیگر اعضای تیم المپیاد ریاضی کشورمان - موفق به کسب نشان طلا شدند.

وی تصریح کرد: دکتر محمدرضا رزوان و دکتر امید نقشینه ارجمند به عنوان سرپرست و دکتر محسن جمالی و دکتر محسن بهرام‌گیری به عنوان ناظر علمی این تیم را همراهی میکنند.

گفتنی است، تیم شش نفره المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران در چهل و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی که سال گذشته با حضور حدود 93 کشور جهان در ویتنام برگزار شد با کسب شش مدال طلا، نقره و برنز به رتبه دوازدهم دست یافته بود.

کد خبر 58534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز