جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

 در دل محله زهتابی، که هر روز از خروسخوان سحر تا نیمه‌های شب صدای گوشخراش دستگاه‌های صنعتی و سوت‌های کشدار قطار تهران‌ـ اهواز به گوش می‌رسد، کوچه بن‌بستی قرار دارد که روی تابلو ابتدای آن نام «خیابان باغ» نوشته شده،

باغ

همشهری آنلاین_نصیبه سجادی: اما بیشتراز آنکه به خیابان شباهت داشته باشد شبیه کوچه‌باغی پر از آرامش است.قدیمی‌های محله زهتابی در خاطره‌های‌شان خیابان باغی را به خاطر دارند که با امروزش تفاوت‌های زیادی دارد و پر ازحوض و استخرهای پرآب و باغ‌های میوه پربرکت بوده است.

در دهه‌های اخیر باغ‌های خیابان باغ کوچک و کوچک‌تر شد و از حوض و استخرهای پرآب قدیم خبری نیست، ولی هنوز هم در گوشه و کنار آن می‌توان نشانه‌ها و بقایای این باغ‌ها را پیدا کرد که برای محله زمخت زمزم غنیمت محسوب می‌شود.

یکی از نشانه‌های گذشته خیابان، بوستان صالحان است که انتهای آن قرار گرفته و فضای سبز فراوان و پرسایه‌ای دارد.  این بوستان از باغی به جا مانده که محل دورهمی‌های اهالی محله زهتابی بود و این دورهمی‌ها با ریش گرو گذاشتن مشهدی‌اصغر نزد مالک باغ برگزار می‌شد. مش‌اصغر سرایدار و باغبان باغ بود و از دیدن قیل و قال و شادی اهالی محله در زیر درختانی که خودش پرورش داده بود، لذت می‌برد.  

کد خبر 588234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha