سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: یک هفته پس از آنکه لبنانی‌ها آزادی اسرای خود از زندان‌های اسرائیل را جشن گرفتند، اسماعیل هنیه، نخست وزیر منتخب فلسطین هم وعده آزادی اسرای فلسطینی را در روزهای آینده داد.

به گزارش پایگاه خبری عرب ۴۸، اسماعیل هنیه که در مقر وزارت امور اسرای فلسطینی شهر غزه سخن می‌گفت، اعلام کرد: فلسطینیان به‌زودی مبادله اسرا را جشن خواهند گرفت و جنبش حماس در این مبادله با اسرائیل از هیچ خواسته خود عقب نمی‌نشیند.

وی افزود: ماجرای اسرا بالاترین اولویت فلسطین است ،چون اسرا، رهبران مقاومت فلسطین در راه حفظ اصول و رسیدن به آرمان‌های فلسطینیان هستند.

هنیه قول داد نهایت تلاش خود را برای آزادی اسرای فلسطینی به کار بندد.

وی افزود: به همه شما می‌گویم که گشایش در امور نزدیک است و حلقه اسارت زندانیان فلسطینی شکسته خواهد شد و فلسطین به‌زودی مبادله اسرا را جشن می‌گیرد.

نخست وزیر منتخب فلسطین در ادامه خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی حاضر به توافق با طرف فلسطینی در زمینه آتش‌بس نبود، بلکه سعی داشت با حمله‌ای گسترده به این منطقه، آن‌را به‌طور کامل نابود کند، اما بالاخره این مسئله را درک کرد که زمان فریبکاری‌های سیاسی، ترور، سرکوب، تجاوز و محاصره به‌سر آمده است.

هنیه در ادامه اظهار داشت که دولت منتخب فلسطین در یک سال گذشته ‌١٧٠ میلیون دلار در بخش‌های مختلف هزینه کرده و این در حالی است که کل درآمدهای این دولت ماهانه از ‌٥/١ میلیون دلار فراتر نمی‌رود و حتی در بهترین وضعیت نیز به ‌٢ میلیون دلار نمی‌رسد.

اما با این حال، دولت موظف است که ماهانه ‌١٣ میلیون دلار برای اداره امور دولت و مردم هزینه کند.

وی با محکوم کردن عملیات اشغالگران در یورش به شهر نابلس و ربودن ۲۵ فلسطینی از جمله، منی‌منصور، نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین و شماری از کارمندان و دانشجویان و بازرگانان تاکید کرد، آنچه در نابلس جریان دارد کشتار مردمی است اما سیاست‌های سرکوب، ترور، بازداشت، ساخت دیوار حائل، شهرک‌سازی و موانع نظامی در کرانه باختری شکست خورده است.

این در حالی‌است که روز گذشته وزارت امور داخلی رژیم‌ صهیونیستی اعلام کرد: این وزارتخانه به ارائه طرحی برای ساخت شهرکی جدید برای اقلیت عرب فلسطین اشغالی مکلف شده است.

این طرح می‌تواند به معنای طرح جدا سازی عرب‌های ساکن اراضی ۱۹۴۸ از صهیونیست‌ها باشد.

کد خبر 58787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز