شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اشپیگل می‌گوید روزهای آینده سمیر قنطار لبنانی آزاد خواهد شد.

تاگس اشپیگل در شماره امروز خود نوشت، بر اساس اطلاعاتی که این روزنامه به دست آورده است سه‌شنبه موعدی است که احتمالا این مبادله انجام خواهد گرفت.

رژیم صهیونیستی قرار است قنطار را که از سال 1979 به اسارت خود درآورده است، تحویل دهد و در نهایت باقی‌مانده پیکر مبارزان لبنانی به حزب‌الله تحویل خواهند شد.

در مقابل، رژیم صهیونیستی قرار است اجساد ایداد رغو (Eldad Regev) و ایهود گلدواسر (Ehud Goldwasser) را به دست آورد.

گفته می‌شود رغو و گلدواسر از ژوئیه 2006 در اختیار مبارزان حزب‌الله قرار دارند.

برای رژیم صهیونیستی، آزادی سمیر قنطار اقدامی بسیار حساسیت‌برانگیز است. این لبنانی عامل اصلی حملاتی چشمگیر بوده است. در آوریل 1979 قنطار با یک کماندو از «جبهه آزادی‌بخش فلسطین» به شهر نهاریه در شمال فلسطین اشغالی نفوذ کرد. آزادی او می‌تواند برای تقویت روحیه حزب‌الله عامل موثری باشد.

مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله با میانجی‌گری گرهارد کنراد (Gerhard Conrad) که سازمان ملل او را مامور کرده است، انجام می‌گیرد. اندکی پیش از این وی در فلسطین اشغالی گزارش حزب‌الله را درباره هلاکت ران آراد، خلبان جنگنده رژیم صهیونیستی که در سال 1986 پس از سقوط در لبنان زندانی شد، به مقامات تل‌آویو ارایه داد.

بر اساس این گزارش، آراد دو سال بعد از این واقعه مرده است. رژیم صهیونیستی دریافت این گزارش را پیش‌شرط انجام مبادله قرار داده بود.

کد خبر 57735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز