به گزارش همشهری آنلاین، در جریان بررسی تبصرههای بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در نوبت بعد از ظهر امروز شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی پیشنهادی در خصوص تبصره ۴ و در راستای نهادینه کردن بحث تی او دی ارایه داد و گفت: در این تبصره پیشنهاد ما اضافه کردن صدور پروانه و گواهی و در نظر گرفتن ایستگاههای بی آر تی و شعاع ۳۰۰ متری است.
امانی ادامه داد: شورا در دوره پنجم به درستی توجه به TOD را مدنظر قرار داد و اگر این امر نهادینه و اجرایی میشد، ما میتوانستیم از درآمد این بخش در خصوص توسعه تجهیزات حمل و نقل استفاده کنیم و امروز خیلی روانتر ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت میکرد و در شرایط کرونایی به کار میآمد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: اگر قرار باشد درآمدهای ایستگاهها در شعاع ۳۰۰ متری جدی گرفته نشود، نوشتن این برنامه چه فایدهای دارد. به نظر من اگر شورا مصمم است باید طرح تفصیلی اصلاح شود تا نهایتا بتوانیم توسعه حمل و نقل عمومی از طریق همین منابع تامین شود.
محمد علیخانی گفت: ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه مترو اعتبار نیاز داریم و اگر با همین روند کنونی یعنی اختصاص سالانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان پیش برویم، تا ۲۰ سال آینده، مترو تکمیل نخواهد شد. در حالی که اگر در شعاع ۳۰۰متری ایستگاههای حمل و نقل عمومی هر درآمدی حاصل شود به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد، مشکلات حل میشود.
نظر شما