مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: ۳ طرح بزرگ عمرانی نیمه اول مرداد در تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

احمد دنیا مالی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری (آسیا) و بلوار فردوس به طول ۶۷۰ متر و عرض ۱۹ متر که از نوع پل‌های ترکیبی فولاد و بتن است در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

این طرح که دسترسی شرقی غربی بلوار فردوس را ممکن می‌کند یکی از مهم‌ترین تقاطع‌های بزرگراه باکری است. هزینه رفع معارضین تاسیساتی این طرح حدود ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

دنیا مالی همچنین خبر از بهره‌برداری پل سراج به طول ۱۴۴ متر با ۸ دهانه در نیمه اول مرداد ماه داد.

این پل نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک منطقه شرق تهران دارد و با احداث آن، تقاطع همسطح سراج – وفادار حذف و دسترسی‌های محلی آسان‌تر می‌شود.

این پل ۷ پایه دو ستونی دارد و عرض دهانه‌های پل نیز ۱۲.۳ متر است. کمبود سیمان از آبانماه امسال و شرایط نامساعد جوی در کنار فضای کم کارگاهی از مشکلات اجرای این طرح بوده است.

یکی دیگر از طرح‌هایی که تا نیمه مرداد به بهره‌برداری می‌رسد، تونل جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه شمال شرق تهران است. این تونل که به حوزه جمشیدیه مربوط می‌شود و به کانال غیاثوند متصل می‌شود ۲ هزار و ۳۰۰ متر طول دارد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بهره‌برداری از این تونل مشکل آبگرفتگی منطقه شمال شرق تهران تا حد زیادی رفع می‌شود.

دنیا مالی گفت که شهروندان سال آینده نیز در راستای روان‌سازی ترافیک و حمل‌ونقل در تهران، شاهد بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی بزرگی خواهند بود.

کد خبر 58776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز