سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

هنوز زمان زیادی از پخت و پز روی آتش یا داخل تنور و اجاق‌های سنتی نگذشته است اما در زندگی مدرن امروز حتی تصور اینکه زمانی اجاق گاز وجود نداشته است، دشوار است.

زمانی کدبانو‌های خانه ناچار بودند ساعت‌ها در مقابل آتش و دود، آشپزی کنند و حالا اجاق گاز‌هایی به بازار آمده‌اند که حتی لزوم سرزدن به غذا را هم از بین برده‌اند.

اجاق گاز‌های هوشمند و قابل برنامه‌ریزی به کدبانوی خانه امکان می‌دهد که با خیال آسوده در حالی که غذایی را روی گاز گذاشته از منزل بیرون برود و مطمئن باشد در زمان مقرر، شعله زیر غذا خاموش می‌شود. هر چند در آغاز اجاق‌گاز‌ها تنها چند شعله برای پخت غذا داشتند اما با مرور زمان تجهیزات دیگری نظیر جوجه گردان و فر به آنها اضافه شد.

در واقع اجاق گاز جزء یکی از ضروری‌ترین لوازم منزل است که بدون آن زندگی به ویژه در شهر‌های بزرگ مقدور نیست.

البته اخیرا دستگاه های دیگری نظیر ماکروویو، گریل و ... به بازار آمده‌اند که هریک به نوعی می‌توانند کار گاز را انجام دهند. اما باز هم فروش اجاق گاز به مراتب بیش از این محصولات است.

هنگام خرید اجاق گاز باید علاوه بر ظاهر و کارایی به نیاز خانواده هم توجه کرد. برای خانواده‌های پرجمعیت اجاق‌های ۵ یا ۶ شعله مناسب است اما یک خانواده کم‌جمعیت با یک اجاق ۴ شعله یا اجاق رومیزی ۲ شعله هم می‌تواند امورات خود را بگذراند.

البته تجهیزات اجاق‌ها هم اهمیت دارد. برای مثال خیلی‌ها از فر اجاق استفاده زیادی می‌کنند و برخی دیگر استفاده زیادی ندارند.

یکی دیگر از نکات پر‌اهمیت در اجاق‌گاز‌ها داشتن ترموکوبل و فندک است . در بازار اجاق‌گاز‌ هم ضرب‌المثل هر چه پول بدهی، آش می‌خوری مصداق عینی دارد و در انواع گران قیمت‌تر علاوه بر کیفیت به نکات ایمنی هم توجه بیشتری شده است.

کارشناسان معتقدند از آنجایی که اجاق گاز یکی از پرمصرف‌ترین و در عین‌حال بادوام‌ترین لوازم منزل به شمار می آید، بهتر است تا در صورت امکان نوع باکیفیت‌تر آن خریداری شود چرا که گاهی هزینه تعمیر اجاق‌گاز‌های بی‌کیفیت در طول چند سال بیشتر از یک اجاق گاز خوب می‌شود.

کد خبر 58769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز