تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت دیم در اراضی شیب‌دار و صنایع‌دستی به عشایر متقاضی در استان خراسان جنوبی پرداخت می‌شود.

گیاهان دارویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد به استان ابلاغ شد که در اختیار جامعه عشایر قرار خواهد گرفت. از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در حوزه کشت گیاهان دارویی به عشایر پرداخت شده است و سقف تسهیلات مذکور نیز با توجه به نوع طرح متفاوت خواهد بود.

مهدی عصمتی‌پور افزود: درباره تضامین و وثایق مورد نیاز برای دریافت تسهیلات افزود: با توجه به این‌که یکی از مشکلات عشایر در زمینه دریافت تسهیلات، نداشتن ضامن است، برای رفع این دغدغه تسهیلات بدون نیاز به ضامن کارمند و به صورت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.  

وی اضافه کرد: این تسهیلات براساس ظرفیت، استعداد و زمینه‌های اشتغال در مناطق عشایری استان خراسان جنوبی توزیع می‌شود و این اقدام براساس کار پژوهشی بوده که توسط دانشگاه بیرجند انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره پایین در اختیار عشایر استان قرار گرفته که چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش‌های صنایع‌دستی و تشکل‌ها بوده است. امسال در مجموع برای تامین نهاده، کشت و پرورش گیاهان دارویی پنج میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار تشکل‌های عشایری استان قرار داده شده است.

۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر خراسان جنوبی با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک، ۳۴ درصد فرآورده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.

کد خبر 587669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha