سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سنگاپور دست به اقدامات جدیدی زده است تا میزان زاد و ولد را در این کشور افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وونگ کان سنگ، معاون نخست‌وزیر سنگاپور در پارلمان این کشور گفت این اقدامات جدید که ماه آینده اعلام خواهد شد، شامل حمایت مالی بیشتر از پدر و مادرها و سیاست‌هایی برای تشویق محیط‌های دوستدار خانواده در محل‌های کار است.

او گفت سنگاپور به سیاست‌هایی که در کشورهای صنعتی مانند سوئد و دانمارک دارای میزان بالای باروری با ارائه سخاوتمندانه امتیازات اجتماعی به خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌‌شوند،به کار بسته شده، توجه کرده است، اما دقیقا همان اقدامات را انجام نخواهد داد.

او گفت: "کشورهای اسکاندیناوی به طور خاص برای حمایت از زوج‌هایی که بچه‌دار شده‌اند، امتیازات بسیاری را برای آنها قائل می‌شوند. اگر قرار باشد که به همان اندازه این کشورها یارانه‌های اجتماعی به زوج‌های صاحب فرزند ارائه دهیم، مجبوریم مالیات‌ها را به میزان قابل‌‌توجهی بالا ببریم."

وونگ گفت که سنگاپور تصمیم خواهد گرفت که کدامیک از این اقدامات بر اساس امکاناتی که دارد و زمینه محلی برای بالا بردن میزان زاد و ولد مفید خواهد بود.

براساس آمار دولتی در سال 2007 میزان باروری در سنگاپور 1.29 کودک متولد شده به ازای هر زن بوده است – که بسیار پایین‌تر از میزان 2.1 یا دست کم دو فرزند به ازای هر زن است، یعنی میزانی که برای جایگزینی جمعیت به طور طبیعی لازم است.

امتیازات مالی که در سال‌های اخیر برای تشویق زوج‌های سنگاپوری به بچه‌دار شدن در نظر گرفته شده بود، عمدتا نتوانسته‌اند مشکل کاهش زاد و ولد در این کشور را حل کنند.

کد خبر 58761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز