شهردار منطقه یک تهران در بازدید چند ساعته معاون شهردار پایتخت از شمال تهران، از بازپس‌گیری ۳۲ پلاک بزرگ منطقه از اشخاص و سایر موسسات و اضافه کردن آن‌ها به حقوق عمومی شهر خبر داد.

حمید موسوی

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی سلیمی، معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در بازدید چند ساعته از شمال تهران نسبت به پایش وضعیت نگهداشت شهر، ارزیابی وضعیت پروژه‌های ترافیکی، پروژه‌های توسعه محله‌ای و اولویت‌دار در دست اجرا در منطقه یک تهران پرداخت و عملکرد این منطقه را در حوزه نگهداشت شهر و امور خدمات شهری بسیار مطلوب و در سایر حوزه‌ها مطلوب ارزیابی کرد.

سلیمی در این بازدید گفت: راه‌اندازی و تجهیز مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در موزه پروفسور حسابی از دیگر اقدامات خوبی است که در منطقه یک صورت گرفته و این‌گونه اقدامات می‌تواند علاوه بر ترویج فرهنگ علم و دانش برای دانش‌پژوهان و دانشجویان، برای تمامی شهروندان شهر تهران نیز مفید فایده باشد چراکه اجرای این قبیل پروژه‌ها می‌تواند منطقه یک را به قطب گردشگری و مرکز تفرجگاهی برای تمامی شهروندان تبدیل کند و گامی موثر در تحقق شعار «تهران شهری برای همه» خواهد بود.

همچنین جلسه نظارت دوره‌ای منطقه یک به ریاست دکتر سلیمی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، مدیران کل معاونت مربوطه، معاونین و مدیران شهرداری منطقه یک به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و گزارشی از سوی مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران و مدیران کل مرتبط پیرامون عملکرد منطقه ارائه شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به عملکرد مطلوب مدیریت شهری منطقه یک عنوان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته و بهبود رتبه‌ها و حتی کسب چند رتبه اول در میان شاخص‌ها، نشان از تدبیر و درایت شهردار منطقه یک داشته که عملکرد مطلوبی را در کارنامه مدیریتی خود داشته است.

موسوی شهردار منطقه یک تهران نیز در این جلسه نیز به سایر اقدامات صورت گرفته در منطقه پرداخت و گفت: بهره‌برداری از پل خلبان شهید نوروزی، به انجام رساندن پروژه ۳۵ متری شهید افتخاری و اتصال آن به امام علی (ع) جنوب که تا پایان سال محقق خواهد شد، احداث پارک آموزش ترافیک، احداث رفیوژ سبز در خیابان شریعتی، بهره‌برداری از مرکز کارآفرینی و نوآوری در جمشیدیه، اقدامات در راستای اجرای طرح قدمگاه صالحیه و ریل‌گذاری صحیح اجرا برای اتصال خط ۳ مترو به خط یک و امتداد آن به ولیعصر(عج) و همچنین اصلاح خط ۱۰ مترو از پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرایی است که انعکاس خوبی در میان شهروندان داشته و مورد استقبال آن‌ها است.

وی از اجرای بهینه طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا، همکاری با بیمارستان‌های مطرح در مواجهه با این بیماری در راستای رفع آلودگی‌های محیطی و دفع پسماندهای بیمارستانی، راه‌اندازی نوروزگاه، ارتقای نگهداشت شهر و رسیدن به رتبه اول با تایید معاون خدمات شهری شهرداری تهران، بازپس‌گیری ۳۲ پلاک بزرگ منطقه از اشخاص و سایر موسسات و اضافه کردن آن‌ها به حقوق عمومی شهر، تملک املاک شاخصی چون خانه نیما، باغ ادونتیس و تبدیل آن به بوستان محلی و تعامل سازنده با مدیریت شهرستان شمیرانات در مهار بحران‌ها به خصوص در حادثه سقوط بهمن، به عنوان دیگر اقدامات مهم در سطح منطقه یک تهران نام برد.

او در ادامه به مشکلات پیش روی مدیریت شهری در شمال تهران اشاره کرد و گفت: ضوابط شهرسازی در قالب کرونای ۲، شفافیت لازم را جهت اجرا ندارد و در این خصوص مشخص کردن بخشنامه‌های ناسخ و منسوخ ضروری به نظر می‌رسد. در بحث تخصیص منابع نیز ایجاد تناسب بین نقدینگی، هزینه‌ها و درآمد منطقه مورد نیاز است و مورد دیگر مشکلات ذیحسابی است که سبب شده امکان عقد قراردادهای برخی پروژه‌های کوچک مقیاس را نداشته باشیم.

کد خبر 587316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • DE ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    3 0
    دست شما درد نکنه ، آقای سلیمی ! ولی لطف بفرمایید ، بگوید این مدت دست چه افراد و نهادی بوده ؟ با مجوز چه کسی ، قانونی و یا رانتی ؟ عایدی این ملک ها چقدر بوده و کی دریافت کرده است ؟
  • مستاجر IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    3 1
    مردم برای تهیه اجاره مسکن به هر کاری تن می دهند و ۷۰ درصد آن بخاطر گرانی مسکن است سن ازدواج به ۴۰ سال داره می رسه ترس ار ازدواج بخاطر تهیه مسکن مردم را به خاک سیاه نشانده. کی میخواد بفکر گرانی مسکن باشه؟
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    2 1
    دمت گرم جناب آقای شهردار بخاطر پس گیری املاک امیدوارم این طرح ادامه داشته باشه و باقی اموالی که تصاحب کردن به بیت المال برگردد
  • محمدرضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 2
    با تشکر از زحمات بی شائبه شهردار محترم منطقه یک تهران جناب موسوی دوسالی است که یکی ازمالکین یک طبقه ازهفت واحدمسکونی در خیابان البرز البرز۵ ساختمان صحرابدون مدرک آژانس زده ورفت وآمدبرای واحدهارابسیارسخت کرده به هر کجا هم مراجعه شده جوابی نشنیده ایم نمیدانم طرف جه کسی را در شهرداری دارد خواهش میکنم دستور بررسی صادروخانواده مارا نجات بدهید.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 1
    خونه مصدق هم باید بگیرن ....