پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

محله اوقافی‌ها در منطقه ۱۸ و انتهای شهرک صاحب‌الزمان(عج) واقع شده است.

محله اوقافي

همشهری آنلاین_مریم قاسمی:علت نامگذاری این محل به اوقافی‌ها وقفی بودن زمین‌های محله است. اراضی و زمین‌های این محدوده در اختیار اوقاف و امور خیریه است، بنابراین بیشتر خانه‌ها و ساختمان‌هایی که در این محل وجود دارد سند اوقافی دارند و به‌صورت استیجاری در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محله اوقافی‌ها حدود ۶۰ سال قدمت دارد و تا قبل از اینکه مهاجران از روستاها و شهرهای مختلف از جمله استان مرکزی به اینجا مهاجرت کنند بیشتر کشاورزی بوده و به مرور زمان به شکل یک محله و شهرک درآمده است.  
به گفته اهالی، محله اوقافی‌ها حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که اغلب از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه‌اند و در بین مشاغلی که در این محل دیده می‌شود بنایی و گچکاری از همه بیشتر است که بیشتر  به‌صورت خانوادگی و گروهی انجام می‌شود. در دوران دفاع مقدس تعدادی از خانواده‌های جنگ‌زده که از جنوب کشور به تهران آمده بودند در همین محل ساکن شدند که پس از پایان جنگ تحمیلی به زادگاه‌شان برگشتند. از فضاهایی که در محله اوقافی‌ها هنوز دست نخورده باقی‌ مانده، می‌توان به زمین‌های کاشت انواع سبزی و صیفی  مثل بادنجان، کدو و گوجه‌فرنگی اشاره کرد که از نقاط مختلف شهر مشتری دارد.  
یکی از پروژه‌هایی که در آینده  نزدیک می‌تواند باعث پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر محله اوقافی‌ها شود پروژه ساخت خیابان بهار است که شهرداری منطقه ۱۸ آن را دنبال می‌کند و با این کار مسیر عبور و مرور شهروندان تسهیل و معابر از عرض مناسب و استاندارد برخوردار خواهد شد.  

کد خبر 586885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha