شب گذشته دوم اسفند بارش برف و کولاک راه برخی روستاها در آذربایجان‌شرقی را بست. این روستاها در مناطق کوهستانی شهرهای مرند، ورزقان، جلفا، شبستر، هشترود، چاراویماق، بستان آباد، اهر، سراب، میانه و مراغه واقع هستند.

امدادرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی در این باره گفت: هم اکنون نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۰ روستای بسته شده به علت بارش برف هستند.

اورجعلی علیزاده با بیان اینکه تلاش می‌کنیم راه ارتباطی این روستاها تا پایان امروز بازگشایی شود، اظهار کرد: شب گذشته به علت افت شدید دما و برای جلوگیری از لغزندگی راه‌های ارتباطی استان ۲ هزار و ۵۴۰ تن نمک استفاده و ۱۱ هزار و ۴۶۰ کیلومتر باند از راه‌های ارتباطی برف روبی شد.  

علیزاده با اشاره به اینکه هم اکنون در گردنه سائین در مسیر سراب - اردبیل کولاک وجود دارد، ادامه داد: ارتفاع برف در برخی شهرهای استان از جمله اهر، سراب و چاراویماق به حدود ۳۵ سانتی متر رسیده است.

وی یادآوری کرد: با وجود بارش برف و کولاک هم اکنون راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز است ولی رانندگان برای تردد باید احتیاط کنند.

راهداران از شب گذشته به ۷۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و ۲۵ نفر را در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

کد خبر 586326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha