یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی گفت: در پی بارش شدید برف در روزهای گذشته، نیروهای راهداری به بیش از ۴۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

امداد خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه این خودروها به علت کولاک شدید در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها گرفتار و برخی از آنها از مسیر خارج شده بودند افزود: نیروهای راهداری در این مدت به ۳۵ مسافر درراه‌مانده نیز در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک از چهارشنبه هفته گذشته در استان شروع شده بود اظهار کرد: در جریان این بارش‌ها بیش از ۱۴ هزار کیلومتر باند از سوی نیروهای راهداری برف‌روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌های استان بیش از ۳۵۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه استفاده شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی گفت: هم‌اکنون تردد خودروها در تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز- زنجان به صورت ایمن در جریان است، ولی به علت وجود کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها رانندگان برای تردد در این مناطق با احتیاط رانندگی کنند.

علیزاده ادامه داد: گروه‌های راهداری عمده راه‌های روستایی بسته استان را بازگشایی کرده‌اند. هم‌اکنون راه ارتباطی حدود ۵ روستای شهرستان‌های اهر و بستان‌آباد بسته است و تلاش می‌شود راه این روستاها نیز امروز بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند و فاقد راه دسترسی مناسب هستند یادآوری کرد: در عملیات راهداری زمستانی ۳۷۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف‌خور، نمک‌پاش و تراکتور فعال هستند.

علیزاده از مردم و مسافران خواست پیش از انجام سفر از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو است، اطلاع کسب کنند.

کد خبر 580859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha