هفته گذشته بازی دوستانه و نمادینی برای گرامیداشت یاد و خاطره «مهرداد میناوند» و «علی انصاریان»، ۲ فوتبالیست پیشکسوت کشورمان، در سالن فوتسال مجموعه ورزشی «صدف» کرمان خودرو، بین شهرداری تهران و هنرمندان منطقه ۲۱ برگزارشد.

ستاره هاي تيم ملي

همشهری آنلاین_مهدی اسماعیل‌پور:  حضور چهره‌های ورزشی سرشناس مانند «مهدی سید علی»، داور لیگ برتر فوتبال که قضاوت این بازی را برعهده داشت، «علی خسروی»، پیشکسوت داوری، «محمد مؤمنی» و «بهروز رهبری فرد»، پیشکسوتان و ملی‌پوشان سابق تیم‌های «استقلال» و «پرسپولیس» و «محمدرضا حیدریان»، ستاره سابق فوتسال جهان و کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتسال، جلوه‌ای خاص به این بازی بخشیده بود. این دیدار دوستانه یک بازیکن ویژه هم داشت. «مصطفی سلیمی»، معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران و عضو سابق هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، یکی از بازیکنان تیم شهرداری بود. در حاشیه این بازی فرصتی دست داد تا با سلیمی گفت‌وگویی درباره منطقه ۲۱ انجام دهیم.  

شهردار اسبق منطقه ۲۱ که این بار برای حضور در یک بازی دوستانه و نمادین به این منطقه برگشته است، از این تجدید دیدار خرسند است و می‌گوید: «اهالی منطقه ۲۱ انسان‌های بسیار خوب و شریفی هستند و با حضور در این بازی دوستانه فرصتی دست داد تا با آنها تجدید دیداری داشته باشم. به هرحال «کرونا» سبب شده است تا دیدارها و دید و بازدیدها کم شود و همه ما تلاش کرده‌ایم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

این بازی بهانه‌ای شد تا ورزشدوستان و ورزشکاران منطقه ۲۱را دوباره ببینم وهم‌چنین فرصتی دست داد تا از ۲ ملی‌پوش‌کشورمان آقایان مهرداد میناوند و علی انصاریان یادی کنیم که به تازگی به رحمت خدا رفتند. ورزشکاران و نخبگان ورزشی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲۱دور هم جمع شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مسابقه نمادین برگزار شود و باید از آنها تشکر کرد.»

  •  منطقه‌ای رو به رشد و پیشرفت 

مصطفی سلیمی بر این باور است منطقه ۲۱ در همه این سال‌ها رو به رشد و پیشرفت بوده و به‌ویژه در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک شرایط خوبی پیدا کرده است: «منطقه ۲۱ همواره یک منطقه رو به رشد و در حال پیشرفت بوده است. تقاطع‌های غیرهمسطحی که ساخته شده، پل‌ها و بزرگراه‌هایی که احداث کرده‌اند، بالاتر رفتن استاندارهای ترافیکی و هم‌چنین المان‌ها و فضای سبز بسیار زیبایی که ایجاد شده، همه و همه نتیجه همین پیشرفت و حرکت رو به جلو بوده است. منطقه ۲۱ یکی از سبزترین مناطق در شهر تهران است. تقاطع‌هایی که ساخته شده است زمانی جزو پر تصادف‌ترین نقاط تهران بود. حمل‌ونقل در منطقه ۲۱ تقریباً روان شده که نتیجه ساخت پل‌ها و تقاطع‌ها و جانمایی المان‌های ترافیکی است.»

  •  بزرگ‌ترین صنایع شهر اینجاست 

معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، کاهش تصادفات در منطقه ۲۱ را که محدوده‌ای پرحادثه بود، اتفاق خوب و قابل توجهی می‌داند. او می‌گوید: «در منطقه ۲۱ محدوده صنعتی بزرگی داریم و ۳۰درصد از کل مساحت منطقه را بزرگ‌ترین صنایع شهر تهران و کشور در بر گرفته‌اند.

علاوه بر آن پادگان‌ها و مراکز نظامی بزرگ و پر ترددی در این منطقه قرار دارد. با این وجود به سبب کارهای عمرانی که در این منطقه انجام شده، در حال حاضر تصادفات و حوادث منجر به حرج و فوت به حداقل کاهش یافته و این نشان‌دهنده پیشرفت و رو به رشد بودن این منطقه است و همچنین نشان می‌دهدکه پشت همه این اقدامات فکر و تدبیر بوده است.»

  •  منطقه سرسبز شهر 

سلیمی، یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های منطقه ۲۱ را فضای سبز وسیع و مدیریت خوب و مناسب این فضا عنوان می‌کند: «فضای سبزی که منطقه ۲۱ دارد، موجب شده است تا جزو سر سبزترین مناطق تهران باشد. از این لحاظ منطقه‌ای خوب و نمونه است. سیستم و تشکیلات آبرسانی به این فضای سبز، مکانیزه شده است و ما شاهد شادابی گیاهان و درختان هستیم و همه اینها نشان می‌دهد که کارها به درستی انجام می‌شود و زیرساخت‌ها به خوبی فراهم و پایه‌ریزی شده است. از منابع آبی هم به خوبی استفاده می‌شود و مخازنی نیز طی سالیان گذشته احداث شده بود. در نهایت باتوجه به مجموع فعالیت‌هایی که در این منطقه انجام شده و موفقیتش در جمع‌آوری آب‌های سطحی سبب شده است تا منطقه ۲۱ به استاندارها نزدیک شود.»

  •  تیم‌های محلی پتانسیل بالایی دارند 

معاون شهردار تهران با اشاره به پتانسیل بالای منطقه ۲۱ در زمینه ورزش بر این باور است که با توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر در ورزش محله‌ها می‌توان باز هم نخبه‌های ورزشی مانند «علی کریمی» و «جوادنکونام» را تحویل تیم‌های ملی داد: «در زمینه ورزش منطقه ۲۱ از زمین‌های خوبی برخوردار است و طی سال‌های اخیر زمین‌های بسیار خوبی ایجاد شده است.

از آن مهم‌تر منطقه ۲۱، شهروندان ورزشکار و ورزش دوست زیادی دارد. بسیاری از چهره‌ها و نخبه‌های ورزشی مانند علی کریمی و جواد نکونام در گذشته ساکن این منطقه بوده‌اند. همین زمین‌های خوبی که در منطقه داشتیم، سبب شده بود تا چهره‌های مطرح ورزشی به جامعه تحویل داده شوند. باید همچنان از این ظرفیت و پتانسیل استفاده شود. آکادمی‌هایی که پیش از این در منطقه وجود داشت، لازم است که دوباره فعال شوند.

تیم‌های محله‌ها هم پتانسیل‌های بسیار بالایی دارند. به‌ویژه در منطقه «وردآورد» و «تهرانسر» تیم‌های بسیار خوب و فعالی وجود دارد که به گمانم باید بیشتر از این تیم‌ها حمایت شود تا منطقه ۲۱ مانند گذشته بتواند ورزشکارانی را به تیم‌های ملی، لیگ‌های برتر و لیگ‌های یک و دو روانه کند. امیدوارم باز هم شاهد پیشرفت و درخشش منطقه ۲۱ بین دیگر مناطق ۲۲‌گانه تهران در همه زمینه‌ها باشیم.»

  • بازیکن و کاپیتان سابق پرسپولیس /منطقه ۲۱ زمین‌های خاکی زیادی داشت

بهروز رهبری فرد، بازیکن و کاپیتان سابق پرسپولیس درباره شناخت‌اش از منطقه ۲۱ به همشهری محله می‌گوید: «پیش از این هم به منطقه ۲۱ آمده بودم و با این محدوده غریبه نیستم. به هرحال ما سال‌ها در ورزشگاه «کارگران» در بزرگراه «فتح» تمرین می‌کردیم که هرچند در منطقه ۹ قرار دارد اما به منطقه ۲۱ چسبیده است و برای رفت‌وآمد از این منطقه هم باید عبور می‌کردیم. هم‌چنین چندبار برای برگزاری مسابقه با تیم‌های محلی مختلف که در گذشته مرسوم بود، به منطقه ۲۱ آمده بودم. این محدوده در گذشته زمین‌های خاکی زیادی داشت که متأسفانه مانند دیگر نقاط تهران، امروز از بین رفته و در آنها ساخت‌وساز شده است. در مناطق کم برخوردار مانند ۲۱ که جوانان تفریح و سرگرمی چندانی ندارند، برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید بیش از نقاط دیگر به ورزش عمومی و همگانی اهمیت داده شود. ورزش سبب می‌شود که انرژی و وقت جوان‌ها در راه درست صرف شود و سراغ کارهای دیگر و خلاف نروند تا هیجان و انرژی خودشان را تخلیه کنند.»

کد خبر 586194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha