شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون روز جمعه اعلام کرد داده‌های مربوط به واکسن کرونایش را به سازمان جهانی بهداشت فرستاده است تا این واکسن تک دوزی در فهرست مصرف اضطراری این سازمان قرار گیرد و دسترسی گسترده‌تر به آن فراهم شود.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز جانسون‌اندجانسون اعلام کرد قرار گرفتن در فهرست مجوز اضطراری پیش‌شرط عرضه واکسن‌ها به برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت است که هدفش تحویل واکسن کرونا به کشورهای فقیر و با درآمد متوسط است.

واکسن کرونای جانسون‌اندجانسون در یک دوز واحد (با یک تزریق) تجویز می‌شود و می‌توان آن را در دمای معمولی یخچالی نگهداری کرد که امتیاز مهمی برای کشورهایی است که زیرساخت بهداشتی نسبتا ضعیف‌تری دارند.

این واکسن بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بازبینی است و انتظار می‌رود یک هیات مستقل کارشناسان این سازمان هفته آینده به بحث درباره تایید مصرف اضطراری آن بپردازند.

جانسون‌اندجانسون ماه پیش اعلام کرد که واکسنش در کارآزمایی جهانی بزرگ مرحله نهایی در پیشگیری از چندین گونه کروناویروس به طور میانگین ۶۶ درصد اثربخشی داشته است. میزان اثربخشی این واکسن از ۷۲ درصد در آمریکا تا ۶۶ درصد در آمریکای لاتین و ۵۷ درصد در آفریقای جنوبی متفاوت بود.

این شرکت می‌گوید داده‌های ارائه‌شده به سازمان جهانی بهداشت شامل نتایج به دست آمده از کارآزمایی بالینی مرحله نهایی است.

جانسون‌اندجانسون برای حمایت از برنامه کواکس در ماه دسامبر (دی) توافق‌نامه امضا کرد.

به گفته جانسون‌اندجانسون انتظار می‌رود این شرکت و «گاوی» (Gavi) (اتحادیه جهانی واکسن) که آن هم از برنامه کوواکس حمایت می‌کند، وارد توافق‌نامه پیشرفته خریدی شوند که تا ۵۰۰ میلیون دوز این واکسن تک‌دوزی را در طول سال ۲۰۲۲ برای برنامه کواکس فراهم کند.

واکسن کرونای جانسون اند جانسون وارد کارآزمایی بالینی نهایی می شود

سومین واکسن کرونا در آمریکا ممکن است ماه آینده مجوز بگیرد

کد خبر 586004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha