جمعه ۲۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: به نقل از محمد علی‌آبادی رییس سازمان تربیت‌بدنی اعلام شده است که به‌زودی وضعیت وزنه‌برداری مشخص می‌شود و مشکل تیم ملی وزنه برداری نیز از زوایای مختلفی مورد بررسی و پی‌گیری است.

 علی‌آبادی این را هم اضافه کرده است که برای کاهش محرومیت و جریمه ایران علاوه بر رایزنی‌های معمول ورزشی از بعد سیاسی نیز گفت‌وگوهایی را با مقامات مختلف فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری آغاز کرده‌ایم که نتایج آن به‌زودی مشخص می‌شود.
بااشاره به اهمیت این موضوع قطعا مسئولین محترم سازمان تربیت‌بدنی از این نکته آگاهی دارند که ایران درحال‌حاضر یکی از اعضای مهم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) است و در کنار آن افرادی نیز در کشورمان هستند که روابط بسیار صمیمانه و دوستانه‌ای با مقامات عالی‌رتبه این فدراسیون دارند. یکی از همین افراد دکتر علی اصغر شهابی عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است که سال‌هاست با تاماش آیان مرد اول این تشکیلات رابطه تنگاتنگ و نزدیکی دارد و حتی با دعوت شخصی وی در مسابقات جهانی حاضر می‌شود. نگارنده بارها از نزدیک شاهد و ناظر بوده‌ام که چگونه آیان در مسابقات جهانی برای رفع بسیاری از مشکلات با دکتر شهابی مذاکره می‌کند و از نقطه نظرات وی بهره می‌گیرد.متاسفانه علی‌رغم دارا بودن این امتیاز تا به امروز مشخص نیست که جایگاه چنین فردی در بدنه وزنه‌برداری ایران کجاست و چرا وی با این همه اعتبار و سابقه کمتر در تشکیلات وزنه‌برداری کشور طرف مشورت رسمی قرار می‌گیرد!؟
حال اگر سازمان تربیت‌بدنی می‌خواهد زودتر و بهتر از تلاش‌های خود نتیجه بگیرد بهتر است از همه امکانات و پتانسیل‌های موجود استفاده کند. دکتر شهابی یکی از مهره‌هایی است که می‌تواند در مذاکره رسمی با رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری وی را متقاعد به این کار کند تا محرومیت و جریمه ایران کاهش یابد، البته به شرط آنکه این کار رسما از او خواسته شود. این را مطمئن باشید.
کد خبر 5860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز