دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی- میثم بهرامی: روزی که یکی از خبرگزاری‌ها خبر برگزاری 12 بازی تدارکاتی تیم ملی را مخابره کرد خیلی‌ها تعجب کردند.

 تعجب به این دلیل که در چند سال گذشته هیچ‌وقت پیش نیامده بود که فدراسیون فوتبال بتواند یک دفعه هماهنگی‌های 12 بازی تدارکاتی را انجام دهد. اما خبر جدی بود و هماهنگی‌ها هم انجام شده بود. این یک برنامه‌ریزی خیلی خوب برای تیم ملی ایران به حساب می‌آمد. قرار شد اولین بازی تدارکاتی ایران در اردوی اسپانیا انجام شود. تیم ملی به این اردو رفت اما مسائل سیاسی مانع برگزاری 3 مسابقه تدارکاتی در اسپانیا شد. تیم ملی مجبور شد در اسپانیا فقط تمرین کند و قید بازی‌های تدارکاتی در این کشور را بزند. حالا پس از برگزاری اردوی 10 روزه در کمپ ماربلای اسپانیا، تیم ملی به پراگ- پایتخت جمهوری چک- رفته تا ضمن برپایی اردوی 6 روزه، 2 بازی تدارکاتی هم در این کشور برگزار کند.

حریفان ایران در چک، قهرمان‌ دو لیگ دسته اول و دسته دوم این کشور یعنی اسلاویا پراگ و بوهمیا پراگ هستند. لغو 3 بازی تدارکاتی ایران در اسپانیا و از طرفی لغو 2 بازی دیگر که قرار بود با تیم‌های ملی مصر و بحرین باشد مسئولان فدراسیون ایران را مجبور کرد تا برای اطمینان از برگزاری این دو مسابقه تدارکاتی دوباره با فدراسیون فوتبال چک مکاتبه کند. با توجه به عضویت چک در اتحادیه اروپا پیش‌بینی می‌شد که بازی‌های تدارکاتی ایران با تیم‌های چکی هم لغو شود اما فدراسیون فوتبال این کشور به فدراسیون ایران اطمینان داده که این 2 مسابقه برگزار می‌شوند. به همین انگیزه بود که تیم ملی ایران امروز به چک رفت.

ملی پوشان ایران ساعت 7:30 صبح امروز از اسپانیا به فرانسه رفتند و با پرواز ساعت 13:10 خود را به جمهوری چک رساندند. محل اقامت تیم ملی در پراگ هتل هیلتون این شهر است. اردوی تیم ملی در چک 6 روزه است. اگر در این 6 روز اتفاق خاصی نیفتد تیم ملی سوم مرداد با بوهمیا پراگ که فصل قبل قهرمان لیگ دسته دوم چک شده بازی می‌کند و سه روز بعد یعنی ششم مرداد با اسلاویا پراگ قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول این کشور مسابقه می‌دهد.

خطیبی به جای خلیلی

همزمان با سفر تیم ملی به چک، محسن خلیلی مهاجم تیم ملی و پرسپولیس هم از اردوی این تیم جدا شد وبه آلمان رفت تا پای مصدوم خود را در آنجا مداوا کند. گفته می‌شود خلیلی می‌خواهد برای مداوای پای خود به کلینیک تیم فوتبال بایرن مونیخ برود. او به مونیخ هم رفته اما اینکه پایش را در کلینیک بایرن مداوا می‌کند یا نه،  هنوز مشخص نیست. حسین هدایتی، عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس هم به زودی خودش را به آلمان می‌رساند تا به کارهای خلیلی رسیدگی کند. با جدایی محسن خلیلی از اردو، رسول خطیبی خودش را به چک می‌رساند تا تعداد بازیکنان تیم ملی همان 22 نفر باشد. قرار است خطیبی از دوبی یک راست به جمع ملی پوشان اضافه شود. خطیبی همین امشب خودش را به اردو می‌رساند.

کاظمیان و سامره، همسایه تیم ملی

جواد کاظمیان و علی سامره هم چند روزی به تیم ملی نزدیک هستند. البته قرار نیست آنها با تیم ملی تمرین کنند یا حتی به اردوی این تیم بروند. کاظمیان و سامره با تیم جدید خود، عجمان امارات به جمهوری چک می‌روند.  عجمان که پس از 16 سال به لیگ دسته یک امارات صعود کرده اردوی تدارکاتی خود را در چک برگزار می‌کند.

ایران – فلسطین؛ 17 مرداد

فدراسیون فوتبال، برنامه مسابقات قهرمانی فوتبال غرب آسیا که قرار است از ‌١٦ لغایت ‌٢٥ مرداد در تهران برگزار شود، را اعلام کرد. طبق این برنامه تیم ملی فوتبال کشورمان که با نفرات اصلی در این بازی‌ها شرکت می‌کند طی روزهای 17 و 21 مرداد ماه در 2 بازی مرحله گروهی‌اش به مصاف فلسطین و قطر خواهد رفت اما مکان برگزاری این دیدارها بر خلاف اعلام قبلی در ورزشگاه تختی تهران خواهد بود، نه ورزشگاه آزادی.

برنامه کامل بازی‌ها در زیر آمده است:
پنجشنبه 17 مرداد
گروه B: اردن - سوریه (‌45/17)
گروه A: ایران - فلسطین (30/20)
شنبه 19 مرداد
گروه A: فلسطین - قطر (‌45/17)
گروه B: سوریه - عمان (30/20)
دوشنبه 21 مرداد
گروه B: اردن - عمان (‌45/17)
گروه A: ایران - قطر (30/20)
چهارشنبه 23 مرداد
نیمه‌نهایی
جمعه 25 مرداد
فینال

کد خبر 58598

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز