همشهری آنلاین: به تأخیر افتادن چند پروژه زیرساختی در آفریقای جنوبی، برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ در این کشور را با اما و اگرهایی همراه کرد.

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان، در گفت‌وگویی با روزنامه‌ آلمانی «دی‌ولت» گفت، اگر چه چند پروژه زیرساختی در آفریقای جنوبی به تأخیر افتاده، این به معنای عدم موفقیت آفریقای جنوبی در تکمیل آنها نیست.

 به اعتقاد وی باید به میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ شانس داد. بکن‌بائر که عضو کمیته‌ اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است، افزود که این نهاد همه‌ تلاش خود را خواهد کرد تا رقابت‌های جام جهانی سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی برگزار گردد.
 
به گزارش دویچه وله، سپ بلاتر، رئیس فیفا، به دلیل دیرکرد  برخی از پروژه‌های زیرساختی در آفریقای جنوبی، چهارشنبه‌ گذشته (19تیر)، در گفت‌وگویی با فرستنده‌ انگلیسی «اسکای نیوز»، تردیدهای خود را برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ در قاره‌ آفریقا اعلام کرد. وی به طور علنی از یک «نقشه‌ B» سخن به میان آورد و از سه کشور جایگزین میزبان، برای برگزاری جام جهانی یاد کرد، بدون آن‌که نام این کشورها را بر زبان آورد. بلاتر گفت که با سه کشور صحبت کرده است و آنها هم آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات جام جهانی اعلام کرده‌اند. در پی این خبر، فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که جزو این سه کشور نیست.
 
بکن‌بائر از سخنان سپ بلاتر ابراز شگفتی کرد و گفت که از این مساله چیزی نمی‌داند و دیگر کشورهای نامزد برگزاری مسابقات جام جهانی را نمی‌شناسد. وی گفت ما از کاستی‌ها و کمبودهای زیرساختی در آفریقای جنوبی آگاهیم. مسلم است که آفریقایی‌ها مثل اروپایی‌ها نیستند، ولی هنوز باید به آفریقای جنوبی شانس داد. وی ابراز امیدواری کرد که مسابقات در آفریقای جنوبی برگزار گردد.

کد خبر 58074

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز