ایرج حریرچی با بیان اینکه کرونای انگلیسی در همه نقاط کشور شیوع پیدا کرده است، گفت: نوجوانان و جوانان عامل پخش این ویروس و انتقال به دیگر افراد و به ویژه سالمندان هستند.

کرونای انگلیسی - corona

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، معاون کل وزیر بهداشت در برنامه خبر ۲۱ با اشاره به آخرین وضعیت انگلیسی در کشور، اظهار داشت: باید فرض کنیم ویروس کرونا نگلیسی در همه جای کشور وجود دارد و همه باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

حریرچی گفت: این یک هشدار است و به محض مشاهده علائم کرونا مردم باید سریعاً به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی اجتناب کنند.

معاون کل وزیر بهداشت تاکید کرد: خوددرمانی در این مورد بسیار خطرناک است و مردم از مراجعه یا مشاوره با نیروهای خارج از سیستم درمانی خودداری کنند.

وی افزود: امروز بیش از ۸ هزار مبتلای جدید به کرونا داشتیم که با توجه به اینکه درصد ثبت تست‌های مثبت ما همافزایش یافته، باید فرض کنیم که این ویروس در همه جای کشور وجود دارد.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر این که مردم باید پروتکل سه گانه شامل استفاده از ماسک، شستن دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: جوانان و کودکان بیشتر به این نوع ویروس جهش یافته مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی در استان های تهران، البرز، خوزستان و قزوین بیشتر دیده شده اضافه کرد: نوجوانان و جوانان عامل پخش کرونا انگلیسی هستند و می‌توانند افراد دیگر و ویژه بزرگسالان را به کام مرگ برسانند.

حریرچی با اشاره به هرم سنی افراد مبتلا به کرونا در کشور، تصریح کرد:‌  موارد ابتلا در سن ۵ تا ۱۷ سال افزایش یافته؛ به طوری که در استان تهران از ۴ درصد به ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاونم کل وزیر بهداشت ابراز داشت: موارد زیر ۱۲ سال بستری ها افزایش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه موضوع بسیار خطرناک در خصوص کرونا ویروس سرعت بالا و قدرت سرایت بسیار زیاد این ویروس است. این ویروس ظرف چند روز می‌تواند بیمار خود را بستری کرده و  می‌تواند در ۲ تا ۳ روز به سرعت تکثیر شود.

حریرچی  با اشاره به آخرین اطلاعات علمی و اطلاعات مربوط به سازمان بهداشت جهانی در خصوص ویروس کرونای انگلیسی، گفت: احتمال ابتلای مجدد کسانی که قبلا به ویروس مبتلا شده بودند وجود دارد.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: علائم کرونای انگلیسی با کرونای قبلی مشابه است؛ ضمن اینکه تا زمان سازمان گسترش واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی، باید رعایت بهداشت را داشته باشیم.

کد خبر 585922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha