رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن فرآیند انجام تست تشخیص سریع کرونا در مطب‌های خصوصی حداکثر تا ۱۰ روز دیگر خبر داد.

تست کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جعفر صادق تبریزی رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انجام تست‌های تشخیص سریع کرونا در مطب‌های خصوصی گفت: برای این‌که بتوانیم تست کرونا را در دسترس همه قرار دهیم تا به راحتی این کار انجام شود، تصمیم گرفته شد کیت‌های تشخیص سریع کرونا در اختیار مطب‌های پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، عفونی، ریه و دندانپزشکان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برای انجام تست تشخیص سریع کرونا در مطب‌ها دستورالعمل و محتواهای آموزشی نیز به دو صورت عملی و تئوری آماده شده است. آموزش عملی نیز در مراکز منتخب کووید ۱۹ و واحدهای نمونه‌برداری انجام می‌شود و برای هر فرد پنج ساعت تمرین در نظر گرفته شده است. هر فرد باید بتواند چهار تست بدون مشکل انجام دهد و سپس کیت‌های تشخیص سریع کرونا را تحویل بگیرد.

هزینه انجام تست تشخیص سریع کرونا در مطب‌ها

رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره هزینه انجام تست تشخیص سریع کرونا در مطب‌های خصوصی توضیح داد: در نظر گرفتن هزینه انجام تست‌های تشخیص سریع کرونا بر عهده شورای عالی بیمه سلامت است. پیشنهاد ما هزینه ۱۰ هزار تومان برای دستمزد نمونه‌برداری است.

وی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم هزینه کیت‌های تشخیص سریع کرونا را با تخفیف از تولیدکننده دریافت کنیم. شرکت‌ها در حال حاضر هر کیت تشخیص سریع کرونا را ۹۰ هزار تومان به بخش دولتی می‌فروشند، اما تلاش می‌کنیم در قیمت این کیت‌ها تخفیف بگیریم. احتمال دارد که قیمت هر کیت حدود ۶۰ هزار تومان برای بخش خصوصی تمام شود و ۱۰ هزار تومان هم دستمزد نمونه برداری خواهد بود.

لازمه‌های انجام تست کرونا در مطب‌ها

تبریزی گفت: در زمینه انجام نمونه‌برداری کرونا با تست‌های تشخیص سریع در مطب‌ها باید فضای استاندارد با تهویه و ابعاد مناسب وجود داشته باشد. همچنین دفع پسماند نیز باید به طور دقیق انجام شود. موضوع سوم، ثبت دقیق این اقدام است که باید در سامانه‌های سطح یک انجام شود. به همین دلایل کار قدری طول کشیده و در یک هفته تا ۱۰ روز آینده اجرایی می‌شود.

نظارت‌ها چگونه خواهد بود؟

رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درباره نظارت‌ها بر فرآیند انجام تست‌های تشخیص سریع کرونا در مطب‌های خصوصی گفت: نظارت بر این اقدام نیز در بخش‌های مختلف انجام می‌شود. معاونت درمان، سازمان نظام پزشکی و معاونت بهداشت بر انجام تست‌های تشخیص سریع کرونا در مطب‌ها نظارت خواهند داشت.

وی افزود: این نظارت‌ها از نظر ساختار و فضای فیزیکی، مهارت افراد، دفع پسماند و ثبت در سامانه‌ها انجام می‌شود و استمرار کار منوط به تحقق همه این استانداردها خواهد بود.

کد خبر 586087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha