سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به انجام ۶ هزار و ۲۰۰ تست کرونا در مدت ۲۴ ساعت در این استان گفت: از این تعداد تست کرونا هزار مورد مثبت اعلام شد که ۱۱۰ نفر بستری و مابقی قرنطینه خانگی شدند.

بیمارستان - کرونا - اصفهان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان جمعه شب گفت: موج سوم بیماری در خوزستان از روز دهم بهمن ماه شروع شد و تا روز شانزدهم با شیب نسبتاً ملایمی در حرکت بود، اما از روز شانزدهم بهمن ماه به بعد سرعت رشد تعداد بیماران متفاوت از پیک اول و دوم در این استان بوده است.

وی افزود: تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های خوزستان باعث شد احساس کنیم که این ویروس از نوع جهش‌یافته انگلیسی است به همین دلیل نمونه‌های مختلفی برای بررسی به انستیتو پاستور ارسال و تایید شد. سرعت انتشار این ویروس جدید ۵۰ تا ۷۰ درصد بالاتر از ویروس قبلی است و میزان کشندگی آن ۵۰ درصد بیشتر است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه بازوی بالارونده پیک سوم بیماری در استان شیب تندتری دارد، افزود: بعد از اینکه مشخص شد این ویروس متاسیون یافته است وزیر بهداشت شخصا پیگیر وضعیت خوزستان شد و قول مساعدت مالی دادند.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: در مرحله اول واکسیناسیون، تعداد محدودی واکسن به خوزستان ارسال شد و به پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه تزریق شدند. در مرحله بعد که روزهای آینده انجام می‌شود، قرار است این واکسن به پرسنل بخش‌های آی‌سی‌یو و اورژانس در استان خوزستان تزریق شوند.

وی گفت: طی هماهنگی صورت‌گرفته با وزارت بهداشت امیدوارم سهمیه واکسن بیشتری در اختیار پرسنل درمانی استان خوزستان قرار گیرد چون موجی که ایجاد شده نه تنها شیوع گسترده‌ای دارد بلکه پرسنل بیشتری از بیمارستان‌های ما را به این ویروس مبتلا کرده است.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در استان توضیح داد: تلاش برای بیماریابی و قطع زنجیره بیماری وجود دارد اما بار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته در خوزستان زیاد است لذا از مردم انتظار داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ورود و خروج به این مناطق ممنوع است.

کد خبر 586035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha