فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از تدوین نقشه گسترش ویروس جهش‌یافته کرونا در این استان خبر داد.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش ثبت تست‌های سریع کرونا در استان تهران هستیم افزود: در یک هفته اخیر بیماران بدحال در مدت زمان کوتاه‌تری از ابتدای ابتلا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. این بدان معناست که بیماران در ویروس جهش یافته جدید، سریعتر بدحال می‌شوند و شاهد درگیری ریه و دستگاه گوارشی به طور همزمان هستیم.

وی گفت: سن ابتلا به ویروس جهش یافته جدید در تهران به گروه‌های سنی پایین‌تر از ۲۵ سال رسیده و میزان ابتلا در این محدوده سنی ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: دیروز در تهران ۱۳۱ مورد مراجعه مستقیم به بخش مراقبت‌های ویژه گزارش شد و این بیماران در این بخش‌ها بستری شدند.

زالی گفت: به رغم افزایش قدرت بیماری زایی ویروس جهش یافته جدید همچنان مواد ضد عفونی، ماسک، شستن دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در مقابل این ویروس موثر است.

وی افزود: افرادی که در معرض خطر ابتلا هستند و با مراجعان بیشتری برخورد دارند مانند رانندگان تاکسی بهتر است از ماسک سه لایه پزشکی و یک ماسک پارچه‌ای به طور همزمان استفاده کنند، چون نفوذ پذیری ویروس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: چنانچه ماسک به طور صحیح روی صورت قرار نگیرد و در زیر ماسک جریان هوا احساس شود نقش حفاظتی ماسک به شدت کم می‌شود.

زالی همچنین گفت: ما در روزهای اخیر در تهران با کمک معاونین بهداشتی در حال طرح‌ریزی نقشه جغرافیایی آلودگی به ویروس جهش‌یافته کرونا هستیم که ان‌شاءالله با تحلیل آماری آن بتوانیم میزان پراکنش ویروس جهش‌یافته را در استان تهران به دست بیاوریم.

کد خبر 585767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha