فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر کلانشهر تهران از نظر رنگ‌بندی در وضعیت زرد قرار دارد و شرایط آن بسیار شکننده و ناپایدار است.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: در حال حاضر کلانشهر تهران از نظر رنگ‌بندی در وضعیت زرد قرار دارد و بسیار شکننده و ناپایدار است.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌ها در تهران کاهش پیدا کرده است و این موضوع ما را دچار چالش و مشکلاتی خواهد کرد؛ همچنین میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا با یک شیب ملایم رو به افزایش است.

زالی بیان کرد: در روزهای جمعه انتظار کاهش ترددهای افراد در سطح شهر و به خصوص پاساژها را داشتیم، اما با انجام بررسی‌های میدانی متوجه شدیم در روزهای جمعه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار نفر از مترو برای حمل و نقل استفاده می‌کنند.

وی افزود: مردم باید به طور دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ترددهای غیرضرور در سطح شهر بپرهیزند. هرگونه ساده‌انگاری افراد تصمیمات عجولانه و شتاب‌زده مشکلاتی را در آینده با توجه به چموش بودن ویروس کرونا در کشور ایجاد خواهد کرد.

زالی گفت: یکی از نگرانی‌های ما بروز پیک بعدی بیماری کرونا است و من از تمام مردم درخواست دارم دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

وی ادامه داد: روزهای تعطیل باید یک پنجره فرار برای ردیابی بیماری کرونا و بررسی بهتر شاخص‌ها و وضعیت بیماری باشد، اما متاسفانه شلوغی بازار و پاساژها باعث ایجاد نگرانی در بین کارشناسان شده است.

زالی گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما در ایام پایانی سال مانند سال گذشته اعمال محدودیت‌هایی خواهیم داشت. بستگی به رنگ‌بندی شهر تهران و با هدف کاهش ازدحام جمعیت و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا شاید برخی محدودیت‌ها مانند تعطیلی بعضی مشاغل را داشته باشیم.

کد خبر 583981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • حمید IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    وضع مترو خیلی خیلی بده اگرقطاردر پیک شلوغی زودتر به ایستگاه برسه کمتر مسافرا میچسبن به هم
  • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    آقای دکتر...چرا همش فشارها را به مردم تحمیل میکنید...فقط مردم باید این پروتکل های شما را اجرا کنند ...چرا یه فشاری به دولتمردان نمیاری که واکسن بیشتری خریداری و مردم واکسنه کنند....شما یاد گرفتید دستورات دیکته شده و بدون چون و چرا اجرا کنید....با مردم باشید...
  • محمدرضا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    پارسال که کلی ادم بدبخت کردین با بستن مغازها امثال تیر خلاص بزنین به ما، بابا شما که تز خودتون میدین اینم انجام بدین که کاسب مالیات نده، اجباری کنن اجاره نگیرین، اگه گرفتن گزارش بدن کاسبا، فقط میگین تعطیل! اجاره، مالیات، خرج خونه، شارژ چکهایی که بابت خرید جنس دادیم، کی می‌خواد گردن بگیره؟
  • مرغاب IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    لطفا یه فکری هم به حال نمایشگاه‌های درحال برگزاری درنمایشگاه بین اللملی بکنید... ظاهرا بارعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ولی ازمرحله ثبت نام تا برگزاری هیچکدوم رعایت نمیشه
  • علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    شکم سیر از گرسنه خبر نداره
  • ناشناس IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    بگید حکومت نظامی از نوع با کلاسش، شب عید اومد و داستان سرایی ستاد کرونا هم اومد، چرا به دولت نمیگید امکانات از قبیل ماسک و مواد ضد عفونی در اختیار مردم بذاره و همش از جیب خالی مردم مایه میذارین؟ شماها مامور دولت هستین و به مردم دلتون نمیسوزه اصلآ من اعتقادی به امین بودن ستاد کرونا ندارم چون که ازجنس مردم نیستید یک عده ادم مرفه که خبر ازدرد بی پولی مردم ندارید.
  • هموطن IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    بابا خیلی اقتصاد درستی داریم دوباره تعطیل کنی تا کسبه به خاک سیاه بنشینند