دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: «100 میلیون یورو را هم می‌شود نادیده گرفت».

این عین جمله‌ای است که اسکای اسپورت برای ورودی گزارش خود درباره کاکا انتخاب کرد. گزارشی که در ساعات پایانی دیشب روی خروجی این سایت قرار گرفت، مشخص کرد میلان که پیشنهاد 90 میلیون یورویی رئال مادرید برای دراختیار گرفتن کاکا را نادیده گرفته بود، این بار هم از فروش او صرف‌نظر کرده است.  خبر پیشنهاد سرسام‌آور چلسی به میلان، تقریبا همه دنیای ورزش را تحت الشعاع خود قرارداد. پیشنهادی که به‌نظر نمی‌رسید میلان بتواند آن را فراموش کند، اما در میان ناباوری اهالی فوتبال، این پیشنهاد هم رد شد تا پسر محبوب برزیلی، روسونری باقی بماند.

گویا پاسخ منفی باشگاه میلان با دستور مستقیم سیلویو برلوسکنی، رئیس سیاستمدار این باشگاه و توسط آدریانو گالیانی در مذاکراتش با نمایندگان چلسی به آنها اطلاع داده شد. نایب رئیس باشگاه که به‌عنوان نماینده تام الاختیار میلان با پیتر کنیون، قائم مقام چلسی گفت‌وگو می‌کرد، به صراحت گفت: باشگاهش نمی‌خواهد کاکا را به تیمی دیگر منتقل کند و کاکا باید تا پایان مدت قراردادش در میان سیاه و قرمزها بازی کند. اگر این بار بلاتر وارد ماجرا نشود و میلان را هم به برده‌داری متهم نکند، میلان، ستاره برزیلی اش را نخواهد فروخت.

این تصمیم از سوی سایت‌های مختلف به‌خصوص سایت‌های انگلیسی از جمله فوتبال 365 و ساکرنت به‌عنوان یک تصمیم قابل تغییر تعبیر شده است. آنها اصرار چلسی را در راه انتقال کاکا کاملا کارساز دانسته‌اند. سایت فوتبال 365 نوشته است: چلسی می‌تواند این انتقال را صورت دهد. وقتی نایب رئیس میلان در برخورد با این پیشنهاد آن را قابل تامل می‌خواند یعنی چلسی با کمی اصرار خواهد توانست نظر فعلی میلان را برای باقی ماندن کاکا عوض کند. ساکرنت هم اگرچه معتقد است این تصمیم، هنوز نهایی نشده، اما با این حال آن را برای آبی‌های لندن ناامیدکننده دانسته است؛ باور اینکه تیمی با وضعیت مالی میلان بتواند از کنار پیشنهادی مثل چیزی که چلسی به تیم قرمز و مشکی ایتالیا ارائه داد، بی‌تفاوت بگذرد، واقعا دشوار است. نمی‌شود رای برلوسکنی را تفسیر کرد اما آنچه مشخص است اینکه او به کاکا به‌مراتب بیشتر از 100 میلیون یورو نیاز داشت.

با این حال سایت یورو اسپورت، تصمیم رئیس باشگاه میلان را حکمی کاملا قابل احترام و تیمی تعبیر کرده است. این سایت می‌نویسد: «همه می‌دانند که کاکا چه بازیکن محبوبی است و به‌خصوص در میلان چه جایگاهی دارد. او آن‌قدر برای هواداران مهم بود که در روزهای پایانی فصل قبل که قراردادش رو به اتمام بود برای او اجتماع تشکیل دادند. به این ترتیب برلوسکنی برای آنکه هواداران را از خود راضی نگه دارد و باشگاه تحت هدایت او شاکله تیمی اش را حفظ کند، تصمیم گرفت از چنین پولی صرف‌نظر کند.

این تصمیم واقعا قابل احترام است.»  واکنش روزنامه‌های ایتالیایی هم در جهتی قابل پیش‌بینی سیر می‌کند. این روزنامه‌ها حرکت میلان و تصمیم رئیسش را تایید کرده و کاکا را عاملی برای حفظ رونق لیگ سری A ایتالیا دانسته‌اند. تلقی آنها از این ماجرا، یک حرکت ملی است. گاتزتا دلو اسپرت، پرفروش‌ترین روزنامه ورزشی کشور ایتالیا در سایت خود نوشت: «نادیده گرفتن چنین پیشنهادی آن هم در این شرایط، روح بزرگی می‌خواست. همه می‌دانند که وضعیت تیم‌های لیگ ایتالیا قابل مقایسه با تیم‌های لیگ برتر یا لالیگا نیست.

به‌خصوص رئال مادرید و بارسلونا در اسپانیا و منچستریونایتد و چلسی در انگلیس. اوضاع آشفته اقتصادی در سال‌های اخیر که گاه باعث تاخیر در برگزاری لیگ ایتالیا شده، همه بازیکنان حاضر در لیگ سری A را به مخاطره انداخته است. وقتی این وضعیت را در نظر می‌گیریم تازه متوجه می‌شویم میلان تا چه اندازه در برابر پیشنهاد چلسی، خویشتنداری کرده است. این تیم می‌توانست آینده این فصل را با پذیرش این پیشنهاد تامین کند ولی برلوسکنی نخواست به هوادارانش نه بگوید. او می‌داند طرفداران و تماشاگران روسونری چقدر کاکا را دوست دارند.»

آن طور که سایت گل نوشته است میلان نمی‌خواهد در تصمیمش تجدیدنظر کند. اگر این‌گونه باشد، اسکولاری و آبراموویچ باید به دنبال گزینه‌ای دیگر برای خرید باشند. این سایت حتی آلترناتیو این خرید را هم مشخص کرده است. در مطلبی که در این سایت انگلیسی صبح امروز آمده نوشته شده نفردوم فهرست اسکولاری هم یک برزیلی است تا معلوم شود این مرد 57 ساله تا چه اندازه ناسیونالیست است. او به آبراموویچ گفته اگر باشگاه در راه انتقال کاکا ناکام ماند، با پیشنهادی قابل توجه، مقدمات انتقال روبینیو را به لندن فراهم کند.

کد خبر 58575

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز