صفحه جدیدی راه‌اندازی کردیم و نامش را گذاشتیم «کارشناس محله» تا شهروندان سؤالات خود را در این صفحه مطرح کنندو ما آن را با کارشناس مربوطه در میان گذاشته و پاسخ‌های لازم را دریافت کنیم.

کارشناس محله

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی:   کارشناس محله در حوزه‌های مختلف حقوقی، پزشکی، آموزشی، کارآفرینی، خدمات عمومی و... آماده پاسخگویی به سؤالات شماست. اگر سؤالی ذهن شما را مشغول کرده همین حالا گوشی را بردارید و با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ تماس بگیرید.

  • شهروند

«علیرضا قائمیان» شهروند ساکن محله عبدل‌آباد/ چگونه می‌توان خادم افتخاری شد؟
جوانی ۲۷ ساله‌ام که از سال‌ها پیش در محله عبدل‌آباد ساکن شده و کسب وکاری راه‌اندازی کرده‌ام. یادم هست همان موقع نذرکرده بودم که اگر کسب و کارم بگیرد و زندگی‌ام بهتر شود لباس خادم افتخاری به تن کنم و در خدمت زائران باشم. اکنون قصد دارم به قولم عمل کنم، اما نمی‌دانم که چگونه می‌توانم خادم افتخاری شوم و یا اینکه در طول ماه چند ساعت باید خدمتگزار آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) باشم. از کارشناسان همشهری محله می‌خواهم که در این زمینه من را راهنمایی کنند.

کارشناس محله

«مجتبی محمد بیگی» مدیر روابط‌عمومی دفتر حرم عبدالعظیم(ع) / در سایت آستان مقدس ثبت‌نام کنید
اکنون با توسعه تکنولوژی این امکان فراهم شده تا شهروندان به راحتی بتوانند نیاز و خواسته‌شان را مطرح کنند و هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند. در زمینه جذب خادم افتخاری در آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) باید گفت که امکان ثبت‌نام در سایت آستان مقدس وجود دارد و بسیار ساده است و تاکنون بیش از ۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. شهروندان پس از ورود به بخش ثبت‌نام خادمان افتخاری، مشخصات خود را وارد می‌کنند و در نهایت این پرسشنامه توسط کارشناسان آستان بررسی و متقاضیان را در نوبت قرار می‌گیرند تا بتوانند لباس خادمان افتخاری به تن کنند و از برکات معنوی آن بهره‌مند شوند.

  • شهروند

«شهروز معروفیان» ساکن محله خزانه بخارایی / نامگذاری کوچه‌های بی‌نام چگونه انجام می‌شود؟
من و خانواده‌ام ۳۰ سالی است که در فلکه دوم خزانه بخارایی زندگی می‌کنیم. یکی از سؤال‌هایی که مدت‌هاست ذهنم را مشغول کرده، این است که آیا امکان نامگذاری کوچه بی‌نام وجود دارد؟ خانه ما در کوچه‌ای واقع شده که روی تابلو پرچمی آن نوشته شده «بن‌بست اول» و تعداد ۱۵ خانواده، به جز ما، در آن سکونت دارند. اگر راهی پیدا شود که نام کوچه‌مان را به نام یکی از شهدای محله‌مان تغییر دهیم باعث شادمانی اهالی کوچه می‌شود. از کارشناسان مربوط می‌خواهیم که راهنمایی‌مان کند که برای نامگذاری کوچه چه کار باید انجام بدهیم.

«روح‌الله دلیری» مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۶/کارشناس محله

«روح‌الله دلیری» مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۶/ پیشنهاد خود را از طریق شورای محل به دست ما برسانید
یکی ازاموری که از طریق واحد روابط‌عمومی شهرداری‌ها پیگیری می‌شود موضوع نامگذاری معابر، کوچه‌ها و خیابان‌هاست. البته این فرایند مراحل مختلفی دارد و در نهایت کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. اگر شهروندان در محله‌شان با کوچه‌ای بدون نام مواجه‌اند، مــــی‌توانند پیشنهاد خود را با شورایاری محله در میان بگذارند تا از این طریق به واحد روابط‌عمومی منتقل و در نخستین فرصت پیگیری شود. به نظر می‌رسد که خواسته این شهروند نیز باید پس از طرح موضوع در کمیسیون مربوط مورد بررسی قرار گیرد و به نتیجه برسد.

  • شهروند

«عباس قلی‌زاده» شهروند ساکن شهرک دانش / آیا استفاده از نیروی کار نوجوان تخلف است؟
بنده از ۲ سال قبل کارگاه تولید اسباب‌بازی در شهرک دانش دایر کرده‌ام و حدود ۸ کارگر دارم. ۲ نفر از کارگرانم ۱۴ و ۱۵ ساله ساکن قلعه حسن‌خان هستندکه در روز ۸ ساعت کار می‌کنند و طبق قانون کار به آنها حقوق می‌دهم. مدتی قبل از دوستانم شنیدم که به کارگیری نیروی کار نوجوان درکارگاه‌های تولیدی تخلف است و اگر مسئولان متوجه این ماجرا شوند، امکان دارد که کارگاه را پلمب کنند و برای کارفرما جریمه‌ای در نظر بگیرند. سؤال من از کارشناس این است که آیا این کار غیرقانونی است یا خیر.

«غلامرضانعمتی» کارشناس ارشد حقوق خصوصی/ کارشناس محله

«غلامرضانعمتی» کارشناس ارشد حقوق خصوصی/ مغایر با حقوق کودک است و جرم تلقی می‌شود
 قانونگذار با صراحت عنوان کرده که به کارگیری کودکانی که به سن قانونی نرسیده‌اند در کارگاه‌ها و تولیدی‌ها و... جرم تلقی می‌شود و کارفرمایان باید در این زمینه پاسخگو باشند. بهترین راه‌حل برای کمک به نوجوانانی که چنین شرایطی دارند حمایت مادی و معنوی آنها از سوی افراد خیر است تا این قشر مجبور نباشد برای به دست آوردن حقوق ناچیز ماهانه آینده خود را خراب کند و به جای درس و تحصیل وقتشان را با انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا هدر دهد.

  • شهروند

«نسرین دین محمدی» ساکن شهرک ولی‌عصر(عج) / با درختان خشکیده حیاط خانه‌مان چه کنیم؟
در حیاط خانه‌مان درخت خشکیده و بی‌ثمری وجود دارد که سالیان سال است به همان شکل باقی مانده و جز تصرف فضای باغچه هیچ خاصیتی ندارد. مدتی قبل از همسرم خواستم که این درخت را قطع کند، اما گفت که بریدن درخت تخلف است و امکان دارد برای این کار جریمه شویم. از کارشناس بپرسم که آیا راه‌حلی برای رهایی از این وضعیت وجود دارد؟

«امیرحسین عساری» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۸/کارشناس محله

«امیرحسین عساری» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۸/ حبس برای قطع کنندگان درخت
قطع درختان به هر نحو توسط شهروندان جرم است و طبق قانون متخلفان با توجه به نوع و قدمت درختان مجازات می‌شوند و حتی در برخی موارد تا ۶ ماه نیز حبس برای مجرمان پیش‌بینی شده است. بهترین راه‌حل این است که شهروندان خواسته و مشکل خود را در زمینه درختان خشکیده از طریق سامانه فوریت‌های ۱۳۷ مطرح و کد پیگیری دریافت کنند. در این زمان کارشناسان فضای سبز از محل بازدیدو وضعیت درختان خشکیده را بررسی کرده و صورتجلسه‌ای تهیه و به واحد مربوط ارائه می‌دهند تا برای حل این مسئله تصمیم‌گیری شود. اگرخواسته مورد نظر مورد تأیید قرار گیرد عوامل فضای سبز برای قطع درختان خشکیده اقدام می‌کنند.

کد خبر 585389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha