تجربه نشان داده که همیاری و مشارکت مردمی نقش زیادی در کاهش مشکلات و ایجاد امکانات مورد نیاز شهروندان دارد.

کریم پاکند

شورایار محله ۱۷ شهریور و دبیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ با بیا ن این مطلب می‌گوید: «امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت نیکوکاران در ساخت مدارس جدید در محله‌ها هستیم. همان‌طور که می‌دانید گرایش اغلب دانش‌آموزان دوره متوسطه به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و با توجه به اینکه در محدوده منطقه ۱۸ تنها ۱۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای وجود دارد، همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به این رشته‌ها نمی‌توانند از این فرصت برخوردار شوند، چراکه در پذیرش هنرجویان فنی و حرفه‌ای محدودیت‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آن ظرفیت پایین مراکز آموزشی و عملی فنی و حرفه‌ای است.»
یکی از ویژگی‌های ممتاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در منطقه ۱۸، تنوع رشته‌هاست که به عقیده پاکند این فرصت را فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزان با توجه به سلایق، علایق و توانمندی خود رشته فنی و حرفه‌ای را انتخاب کنند و ادامه تحصیل دهند.
شورایار باسابقه محله ۱۷ شهریور عنوان می‌کند که اکنون در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای منطقه ۱۸ رشته‌هایی چون گرافیک، طراحی، فیلمسازی، انیمیشن، گلدوزی، خیاطی، تراشکاری، قطعه‌سازی، پرورش گل و گیاه، تربیت‌بدنی، ورزش و... وجود دارد که هر سال یک تا ۲ رشته نیزبه تناسب نیاز مخاطبان و شرایط هنرستان‌ها وارد چرخه آموزش می‌شود. کریم پاکند ضمن قدردانی از مجمع خیّران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی شهر تهران از افراد نیکوکاردعوت می‌کند تا از محله‌های محروم منطقه ۱۸ بازدید کنند تا فرصت ساخت مدارس و به‌ویژه هنرستان‌های جدید در این مناطق نیز فراهم آید.

کد خبر 585370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha