یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه بورس: بورس تهران سرانجام نام شرکت مخابرات را روی تابلوی معاملات سهام درج کرد تا شرایط برای عرضه سهام بزرگ‌ترین شرکت دولتی فراهم شود.

شرکت مخابرات ایران چهارصد و چهل و هفتمین شرکت پذیرفته در فهرست نرخ‌های بورس اوراق بهادار است.

بورس تهران در‌اطلاعیه خود خطاب به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ‌تاکید کرده،  عرضه‌سهام شرکت مخابرات پس از انجام ۳ مورد شرط و تعهد صورت خواهد گرفت.

بورس تهران از دولت خواسته، تعهد سهامدار عمده شرکت یعنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مبنی بر جبران خسارت ناشی از هرگونه دعاوی دیگری مربوط به دوره‌ قبل از تاریخ درج که اعلام نشده باشد و نیز پرداخت مابه‌التفاوت مالیات متعلقه پس از کسر ذخیره‌ مالیات و هرگونه کسری ذخایر احتمالی و دیگر بدهی‌های سنوات قبل تا تاریخ عرضه‌ اولیه سهام شرکت مخابرات ایران را ارائه دهد؛

ضمن اینکه باید اطلاعات سال مالی ۱۳۸۷ شرکت مخابرات در اختیار بورس قرار گیرد. از سوی دیگر بورس تهران خواستار تعیین رقم نهایی سرمایه مطابق با مصوبه هیات وزیران،  با اعمال هرگونه افزایش از محل شرکت‌های مخابرات استانی و ثبت نزد اداره ثبت شرکت‌ها شده است.

در اطلاعیه بورس آمده است: به‌دلیل تأخیر در تهیه صورت‌های مالی، برگزاری مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران در مهلت قانونی میسر نبوده و لذا با تأخیر برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری مجمع متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

مخابرات تا ۲ هفته آینده

در پی این تحول تازه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم پیش‌بینی کرد: چنانچه سازمان حسابرسی در این هفته گزارش مالی شرکت مخابرات را ارائه کند، این شرکت در ۲ هفته آینده وارد بورس می‌شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: ودیعه‌ها همچنان به صورت ودیعه باقی خواهد ماند و تبدیل آنها به سهام کاملا منتفی شده و عینا به همان شکل به شرکت مخابرات منتقل می‌شود.

همچنین به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پس از آنکه پیش بینی سود سال 87 و رقم سرمایه جدید مخابرات به تایید سازمان حسابرسی برسد،  سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود.

به گفته او صورت‌های مالی سال ۸۶ به‌طور کامل و در تاریخ‌های مقرر به سازمان حسابرسی تحویل داده شده است.

آماده عرضه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: تمامی مراحل قانونی عرضه سهام مخابرات در بورس پایان یافته است و برای ارائه سهام این شرکت آمادگی کامل داریم.

به گزارش فارس و واحد مرکزی خبر، محمد سلیمانی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: از همکارانمان در وزارت اقتصاد می‌خواهیم درباره عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس سریع‌تر عمل کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات هم گفت: طی ۲ روز آینده سازمان حسابرسی افزایش سرمایه شرکت مخابرات را اعلام خواهد کرد.

افزایش سرمایه‌

صابرفیضی،مدیر عامل شرکت مخابرات از تأیید افزایش سرمایه‌ این شرکت تا پایان هفته‌ جاری در سازمان حسابرسی خبر داد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب و اینکه افزایش سرمایه‌ شرکت مخابرات ایران در هفته‌ جاری به تایید سازمان حسابرسی می‌رسد، گفت:‌ عددی که پیش از این به‌عنوان سرمایه مخابرات به تأیید و ثبت سازمان حسابرسی رسیده برابر با ۳۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود که بعد از رسیدن و افزایش سرمایه به ۴۵ هزار میلیارد ریال بر اساس خواسته‌ بورس آن را باید به تأیید سازمان حسابرسی می‌رساندیم که این کار انجام شد.

کد خبر 58506

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز