همشهری آنلاین: نام شرکت مخابرات ایران، بنا به مصوبه‌ هیات پذیرش اوراق بهادار، به عنوان چهارصد و چهل و هفتمین شرکت در فهرست نرخ‌های تابلوی اصلی بازار اول بورس تهران درج شد.

شرکت مخابرات که در ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده بود، در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۳۸۷، در بخش"پست و مخابرات"، گروه و طبقه‌ "مخابرات" تابلوی اصلی بازار اول بورس تهران جای گرفت و از این پس با کد۰۱-۲۰-۶۴ و با نماد "اخابر" فعالیت خواهد کرد.

نام شرکت با شماره‌ ۱۰۶۱۴ از تاریخ ۲۴ تیر ۸۷ در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عرضه‌ سهام شرکت مخابرات ایران پس از انجام موارد زیر صورت خواهد گرفت:

۱- تعهد سهامدار عمده‌ شرکت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) مبنی بر جبران خسارت ناشی از هرگونه دعاوی دیگری مربوط به دوره‌ قبل از تاریخ درج که اعلام نشده باشد، و نیز پرداخت مابه‌التفاوت مالیات متعلقه پس از کسر ذخیره‌ مالیات و هرگونه کسری ذخایر احتمالی و دیگر بدهی‌های سنوات قبل تا تاریخ عرضه‌ اولیه سهام شرکت مخابرات ایران که افشا و اعلام نشده باشد.

۲- اطلاعات مالی پیش‌بینی شده سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۸۷ (حسابرسی‌شده)

۳- تعیین رقم نهایی سرمایه مطابق با مصوبه مورخ ۱۹/۰۳/۸۷ هیات وزیران، با اعمال هرگونه افزایش از محل شرکت‌های مخابرات استانی و ثبت نزد اداره ثبت شرکت‌ها (اوراق سهام پس از ثبت رقم نهایی سرمایه نزد اداره ثبت شرکت‌ها صادر و سپرده خواهد شد.)

در اطلاعیه سازمان بورس همچنین تاکید شده است: به‌دلیل تأخیر در تهیه‌ صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۶ شرکت مخابرات ایران، برگزاری مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام در مهلت قانونی میسر نبوده و لذا با تأخیر برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری مجمع متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 58417

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز