همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از واگذاری ۸۰ درصد سهام مخابرات تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش اطلاع رسانی شرکت مخابرات صابر فیضی با اشاره به مصوبه هیات عالی نظارت درباره واگذاری ۸۰ درصد سهام شرکت مخابرات گفت: چنانچه درفرایند واگذاری سهام این شرکت مشکلی ایجاد نشود واگذاری ۸۰ درصد سهام، تا پایان امسال صورت می‌گیرد.

وی گفت: با واگذاری ۸۰ درصد سهام شرکت مخابرات ۲۰ درصد باقی‌مانده در اختیار دولت باقی می‌ماند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اعلام سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر واگذاری ۵ درصد سهام شرکت مخابرات تا پایان تیر افزود: زمان واگذاری سهام از اختیار شرکت مخابرات خارج است و این شرکت بر طبق دستورالعمل سازمان خصوصی‌سازی عمل می‌کند.

این مقام مسئول درباره اقدامات صورت گرفته در شرکت مخابرات در باره واگذاری ۵ درصد سهام شرکت مخابرات به منظور کشف قیمت افزود: تنها فرق این شرکت با دیگرشرکت‌های دولتی در زمینه اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات است که این شرکت توانسته این مجوز را از این سازمان دریافت کند.

به منظور اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اقدامات لازم برای خصوصی شدن شرکت مخابرات از اوایل سال ۸۶ صورت گرفت و براساس برنامه زمان‌بندی مقرر شد که سهام این شرکت اول دی در بورس عرضه ‌شود، اما بحث‌ها در باره تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه به سهام و نیز نبود پروانه اپراتور اول، از موانع اصلی تاخیر در عرضه سهام برای شرکت بود.

با این حال شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران، با سرمایه ۱۴ هزار میلیاردتومان در ۲۷ اسفند ۸۶ با شروطی مبنی بر ثبت شرکت، اصلاح اساسنامه، تبدیل شدن به سهام عام و پایان یافتن عملیات اداری شرکت زیر ساخت، در بورس پذیرش شد تا پس از شفافیت و ارایه مدارک و اطلاعات، ۵ درصد سهام آن در بورس عرضه شود؛ اما از آن زمان تا کنون، زمان عرضه مخابرات بارها به تاخیر افتاده و حتی در ۲۲ خرداد که زمان نهایی برای ورود شرکت مخابرات در بورس از جانب سازمان خصوصی‌سازی در نظر گرفته شده بود، نیز این مهم اجرا نشد.

کد خبر 57127

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز