یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

به دنبال کمبود برق و تلاش برای صرفه‌جویی در مصرف آن، برق قسمت‌های مختلف شهر در طول شبانه روز قطع می‌شود.

غافلگیری در سرعت‌گیر

یکی از قسمت‌هایی که معمولا شب‌ها چراغ‌های آن خاموش می‌شود، خیابان‌ها و بزرگراه‌هاست.

هر چند در ظاهر قطع برق خیابان‌ها اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد اما این اقدام مشکلاتی را نیز به دنبال دارد. جدا از مشکلاتی که در تردد عابران پیاده به وجود می‌آید، تاریک بودن خیابان‌ها موجب می‌شود که سرعت‌گیر‌ها به خوبی دیده نشوند.

این در حالی است که رنگ‌آمیزی کمرنگ این سرعت‌گیر‌ها هم به این مشکل دامن می‌زند و خودرو‌ها با همان سرعت حرکت در خیابان از روی سرعت‌گیر‌ها عبور می‌کنند و این امر مشکلاتی را برای خودروها به وجود می آورد.

با توجه به اینکه قطعی برق ادامه دارد، بهترین راه حل برای این مشکل رنگ‌آمیزی مجدد سرعت‌گیر‌ها به نحوی است که برای رانندگان قابل مشاهده باشد تا بتوانند قبل از رسیدن به سرعت‌گیر، سرعت خود را کم کنند.

دیوار‌های خط‌خطی

تعدادی از شهروندان برای تمیز کردن دست‌نوشته‌ها و نقاشی‌های روی دیوار‌های منزل باید هر چند هفته یکبار سطح آن‌را رنگ‌ بزنند. این درحالی است که وضعیت برخی دیگر از این نیز سخت‌تر است.

برای نمونه شهروندانی که نمای منزل آنها از سنگ‌ پوشیده شده نمی‌توانند با رنگ‌، دیوار‌های خط‌خطی را پاک کنند. شاید باور آن سخت باشد اما این عده از شهروندان گاهی اوقات  هزینه‌‌ای در حدود50 تا 60 هزار تومان به ارائه‌کنندگان خدمات پاکسازی دیوار‌ها می‌پردازند تا آنها را از شر دست‌نوشته‌های روی دیوار‌ها خلاص کنند.

البته این اواخر کارگران زحمتکش شهرداری نیز به کمک این دسته از شهروندان آمده‌اند. آنها را می‌توان در جای‌جای شهر مشاهده کرد که با استفاده از« دستگاه‌های کمپرسور آب» برچسب‌ها و نوشته‌ها را از روی دیوار‌ها پاک می‌کنند.

به طور حتم چنانچه برای اسپری‌به دست‌ها و متخلف‌هایی که دیوار‌های شهر را با دفتر‌چه خاطرات اشتباه گرفته‌‌اند نیز جریمه‌های سنگینی وضع شود دیگر شاهد این حجم از دیوار‌های خط‌خطی نخواهیم بود.

مدیریت آب در آپارتمان‌ها

زندگی آپارتمان‌نشینی آن هم در ساختمان‌های پرجمعیت به خودی خود دشوار است؛ چه برسد به اینکه تعدادی از ساکنان هم قواعد زندگی آپارتمان‌نشینی را رعایت نکنند. یکی از مشکلاتی که در روز های گرم تابستان برای ساکنان برخی آپارتمان‌ها به وجود می‌آید، کم فشاری یا قطع آب بر اثر استفاده زیاد است.

به بیان دیگر در این فصل اغلب ساکنان طبقات بالاتر با کم‌فشاری آب مواجه می‌شوند و این کم فشاری در روز‌های تعطیل به قطع آب منجر می‌شود.

متاسفانه برخی از ساکنان آپارتمان‌ها، حتی آنهایی که در طول هفته سر کار نمی‌روند، تمامی شست وشو‌ها و نظافت‌ها را به روز‌های تعطیل موکول می‌کنند و این امر در کنار استفاده از حمام موجب می شود که آب به طبقات بالاتر نرسد و ساکنان این طبقات با مشکل مواجه شوند.

این در حالی است که با اندکی مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توان این مشکل را بر‌طرف کرد تا مشکلات زندگی آپارتمان‌نشینی کمتر شود.

به عنوان مثال می‌توان شست وشو و نظافت را به چند نوبت در طول هفته تقسیم کرد یا کار‌هایی را که به مصرف زیاد آب می انجامد به روز های دیگر موکول کرد تا همه همسایگان بتوانند در روزهای تعطیل از آب استفاده کنند.

فصل توت‌خوری

در هفته‌های گذشته درختان توت مانند سکانس‌های هیجان‌انگیزفیلم های  ژانر وحشت شده‌اند و در سکوتی مرگبار به یکباره تکان می‌خورند. البته بعد از دقایقی معلوم می‌شود که شاخه‌ها را ارواح  تکان نمی‌دهند و کار، کار یک شهروند شکمو است که به هوای خوردن توت‌های تازه از درخت بالا رفته است.

بالاخره فصل، فصل میوه‌های تابستانی،  از درخت‌بالا رفتن و بالاخره توت‌خوری است. اما نکته قابل توجه این است که بالا رفتن بی‌دقت از درخت‌ها هم خطر شکستگی پا و هم شکستگی شاخه‌های درختان را در بردارد. 

کد خبر 58504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز