شهردار تهران با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مسافرگیری مترو گفت: در دوره جاری مدیریت شهری ۳۲ کیلومتر و ۱۹ ایستگاه به خطوط مترو تهران افزوده شده و با افزایش ناوگان از سرفاصله حرکت قطارها کاسته شده است.

حناچی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران درباره توسعه حمل‌ونقل عمومی در دوره جاری مدیریت شهری، اظهار کرد: بخش مهمی از تحقق عدالت اجتماعی به بهره‌مندی عادلانه شهروندان از حمل‌ونقل عمومی باز می‌گردد؛ امری که همه شهروندان با آن به نوعی درگیر هستند و توجه به این مسأله، در بحث انسان‌محور شدن پایتخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی دارد.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری، ۳۲ کیلومتر و ۱۹ ایستگاه به طول خطوط مترو تهران افزوده شده و با افزایش ناوگان از سرفاصله حرکت قطارها کاسته شده است.

شهردار تهران ادامه داد: در نتیجه این فعالیت‌ها، ۵۰ درصد به ظرفیت مسافرگیری مترو تهران افزوده شده است؛ همچنین ۱۷۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه ایجاد شد و طرح بیدود برای همگانی‌سازی استفاده شهروندان از دوچرخه در شهر به اجرا درآمد.

حناچی خاطرنشان کرد: قرارداد اضافه شدن ۵۰۰ اتوبوس و ۳۷۰ دستگاه خودرو اپتیما به ناوگان حمل‌ونقل عمومی منعقد شده است؛ همچنین بیش از ۱۰ هزار تاکسی و ۶۴۰ دستگاه اتوبوس نیز در دست نوسازی و بازسازی قرار گرفته است.

کد خبر 584828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    مسیر دوچرخه در بزرگراه ارتش ایجاد شده ولی هیچ فایده ای نداشته و فقط شده محل خودروهای تعمیرگاه‌ها