«تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده در ستایش زنان و حضور جادویی آنان در دنیای مردانه، پرخشونت و تلخ امروز است.

تی تی فیلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، فیلم تازه آیدا پناهنده همانطور که پیش‌بینی می‌شد، از متفاوت‌ترین آثاری است که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. «تی‌تی» با خلق یک شخصیت خاص و نزدیک شدن به دنیای ذهنی او، جهانی جذاب برای تماشاگرش ترسیم می‌کند. فیلم در عین حال که اشاره‌های واضح و روشن به وضعیت اجتماعی و روابط اجتماعی دارد، زن (تی‌تی با بازی الناز شاکردوست) را منبع سرزندگی، عشق و شور در جهانی مملو از خشونت و تلخی می‌داند. مصلحی که تلاش می‌کند به سهم خود جهان را به جایی بهتر برای زیستن تبدیل کند. عاشقی که دیگران او را مجنون می‌خوانند، بیش از همه و حتی بیش از ابراهیم (پارسا پیروزفر) برای حفظ زندگی و انسان‌ها با جهان همدلی دارد.

«تی‌تی» یک شاکردوست فراتر از انتظار دارد که اینجا برخلاف «ابلق» یکدست بازی می‌کند و راکورد لهجه‌اش را حفظ کرده است. فصل آغازین فیلم، همچون یک قدیس (باوقار و آرام) با نوری که از پنجره وارد راهروی بیمارستان می‌شود، سرگرم است. این تصویر، همه جانمایه فیلم را درباره تی‌تی و حضورش در جهان مردانه و مردسالار بیان می‌کند.

هوتن شکیبا درخشان است و پیروزفر گزینه‌ای مناسب برای نقش مرد میانسال دوست‌داشتنی که زیبایی‌اش، معصومانه و نجیب است. «تی‌تی» پخته‌ترین فیلم پناهنده است و بی‌توجهی هیات داوران به آن جای سئوال دارد. بازی بسیار خوب شاکردوست و حضور متفاوت شکیبا، فیلمنامه و کارگردانی، شایستگی نامزدی سیمرغ بلورین را داشتند. 

«تی‌تی» فیلمی است برای زنان، در ستایش زنانی که حرمت زیستن را حفظ می‌کنند، مهم‌تر از آن شجاعت ابراز علاقه و ایستادگی پای رفاقت و عشق را دارند. زنانی مستقل، مقتدر و عاشق که حضور جادویی‌شان، انسان را به زیستن امیدوارتر می‌کند.

کد خبر 583950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha