یکی از اعتراضات معلمان به مسئولان آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس این است که بر سر تصمیمشان قطعی و محکم نایستاده‌اند. آنها می‌گویند مدیران وزارتخانه نباید در میانه راه حرفشان را تغییر دهند چون باعث می‌شود اعتبار و جایگاه مدرسه از بین برود.

بازگشایی مدارس

به گزارش همشهری‌آنلاین، ۱۹ روز از بازگشایی دوباره برخی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق آبی و زرد می‌گذرد اما معلمان و برخی مدیران اعلام می‌کنند که حضور دانش‌آموزان در مدرسه بسیار کمرنگ است و آنها و والدینشان همچنان آموزش مجازی را ترجیح می‌دهند. 

در این میان اما معلمان بین تدریس حضوری و مجازی بلاتکلیف و سرگردان مانده و وزارت آموزش و پرورش در مقابل این وضعیت آنها سکوت کرده است. بیستم دی امسال بود که محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، به خبرنگاران گفت که تصمیم مهمی درباره مدارس در ستاد ملی کرونا گرفته شده، نخست آن‌که کادر اداری و اجرایی به جز مناطق قرمز از ابتدای بهمن باید در مدرسه حاضر شوند چراکه حلقه ارتباط و اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان هستند. 

تصمیم دوم این است که در شهرهای زرد و آبی تمام دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی به مدرسه بروند و در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان این دو پایه در کلاس‌های درس بیش از ۱۰ نفر است با مدیریت شورای مدرسه در روزهای هفته توزیع شوند تا همه از آموزش حضوری بهره‌مند شوند. 

همچنین هنرجویان نیز با رعایت پروتکل‌ها در هنرستان حاضر شوند. بعد از گذشت یک هفته از اعلام این خبر، وزارت بهداشت و برخی از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا با آن مخالفت کردند اما وزیر آموزش و پرورش در نهایت اعلام کرد که مدارس با شیوه‌ای که گفته باز می‌شود و دانش‌آموزان ملزم به حضور در سر کلاس درس هستند. 

با این همه یک روز مانده به شروع بازگشایی مدارس، حاجی میرزایی وقتی مخالفت جدی و پیگیرانه وزارت بهداشت و خانواده‌ها را دید، عقب‌نشینی کرد و گفت حضور دانش‌آموزان الزامی نیست و آنها با اختیار خود می‌توانند در این‌باره تصمیم بگیرند؛ خبری که باعث شد دانش‌آموزان کمی در مدارس حضور پیدا کنند و باز هم معلمان به استقبال نیمکت‌های خالی بروند.

صحبت‌های معلمان را درباره مصائب بازگشایی نصفه و نیمه مدارس و پاسخ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش را در روزنامه همشهری بخوانید.

کد خبر 583817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha