مراسم رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل ‌و نقل اتوبوسرانی شهر تهران روز شنبه ۱۸ بهمن به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اعلام این خبر گفت: در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید» و لزوم تامین کمبود ناوگان اتوبوس درون شهری در کلانشهر تهران و اجرای هر چه بهتر فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه به شیوع پاندمی کرونا، شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور از محل انتشار اوراق مشارکت دولت در سال ۹۸ و منابع مالی داخلی شهرداری، اقدام به خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با اعتباری بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال از شرکت ایران خودرو دیزل کرده است که با توجه به قانون هوای پاک، همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ و فیلتر جذب دوده بوده و ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های خریداری شده نیز گازسوز است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در ۱۲ آبان ‌ماه، از ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه مینی‌بوس رونمایی و تحویل ناوگان شده است و در روز شنبه ۱۸ بهمن ماه نیز از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس با اعتبار ۲۳۸۰ میلیارد ریال رونمایی شد تا به ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی شهر تهران اضافه شود و ۴۰ دستگاه باقیمانده، شامل ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس هم تا اوایل اسفند ماه سال جاری رونمایی و تا پایان سال تمام ۲۵۰ دستگاه به شبکه حمل‌ونقل تهران افزوده می‌ شود. ۸۰۰ میلیارد ریال باقیمانده مرتبط با این ۴۰ دستگاه بوده که از محل اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۵۰ دستگاه مینی‌بوس نوسازی شده و با توجه به ظرفیت اوراق مشارکت سال ۹۹، تامین مالی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری فراهم شد. این در حالی است که ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز تا کنون بازسازی شده و تا پایان دولت نیز ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن برنامه نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده درون شهری توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی، از ۱۰۰ دستگاه تاکسی شامل ۵۰ دستگاه پژو ۴۰۵ و ۵۰ دستگاه سمند EF۷ رونمایی خواهد شد.

جمالی‌نژاد افزود: این در حالی است که تا کنون حدود ۸۰۰۰ دستگاه تاکسی از ابتدای سال در کل کشور نوسازی شده و تا پایان سال نیز با نوسازی ۲۰۰۰ دستگاه دیگر، برنامه به طور کامل اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد نوسازی این مرحله در ۳ کلانشهر تهران، مشهد و اصفهان صورت می‌پذیرد، گفت: این اقدام در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، تاثیرات بسزایی در این ۳ کلانشهر در پی خواهد داشت، همچنین  از سال ۱۳۹۵ تا کنون با راهبری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۷۵ هزار دستگاه تاکسی از ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی فعال موجود در ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شهری نوسازی شده است.

رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی شهر تهران با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، با کمترین تعداد مدعو در محل نمایشگاه دائمی شهرداری تهران در بوستان گفتگو و با حضور برخی از مسئولان و مدیران ارشد از جمله استاندار و شهردار تهران و مدیران سازمان برنامه و بودجه، خودروسازی‌های ذیربط، پلیس تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونای تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 583179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha