مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

شهرداری تهران، بخش فریزشده محله نفرآباد را در راستای باززنده‌سازی فضاهای شهری، به یک پاتوق تبدیل می‌کند. گلنگ این طرح امروز ١٦ بهمن ماه به زمین خورد تا پایان بهار ١٤٠٠ به بهره‌برداری برسد.

محله نفرآباد تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، ساخت پاتوق محله عمو عباس واقع در محله نفرآباد و هاشم‌آباد (منطقه ۲۰ تهران) با حضور عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ کاوه حاج علی اکبری، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران؛ فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰؛ محمد سالاری، حسن خلیل‌آبادی و احمد مسجد جامعی اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلنگ‌زنی شد.

کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ابتدای این مراسم، ضمن اشاره به قدمت ۴۰۰ ساله محله نفرآباد، گفت: این محله در دهه ۸۰ دچار رهاشدگی و بلاتکلیفی شده بود. مجموعه تملکات در این محله به جای اینکه مسئله اصلی و مشکل محله را حل کند، سبب رهاشدگی محله نفرآباد شد.

او افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همراه سازمان نوسازی، طرح موضعی محله نفرآباد و استفاده از اصول ویژگی‌های معماری اسلامی ایرانی را در برنامه خود قرار دادند. خوشبختانه پس از یک‌سال، طرح در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

به گفته مدیرعامل سازمان ‌نوسازی شهرداری تهران، یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم، خروج محله از فریز و تعیین تکلیف املاک بود.

حاج علی اکبری درباره بازآفرینی محله نفرآباد، توضیح داد: در طرحی که برای محله تهیه شده، مجموعه‌ای از پروژه‌ها پیش‌بینی شده است که می‌توانند نقش محرک توسعه‌ای را داشته باشند و همچنین شروعی برای بازآفرینی و باززنده‌سازی هویت تاریخی محله باشند.

او در ادامه درباره چگونگی تعیین نام این پاتوق، گفت: این فضا با مساحت ۵۶۰ مترمربع، هیئتی به نام عمو عباس بوده که پس از تملک و فریز به پاتوقی برای گردهمنشینی اهالی محله تبدیل شد. تلاش شد طرحی تهیه شود که حداقلی‌ترین مداخلات در آن فضا صورت گیرد و به نوعی ساماندهی فضای رها شده شهری باشد.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران در پایان بیان کرد: امیدواریم که پاتوقی جذاب برای محله نفرآباد ایجاد شود. به اهالی محل قول می‌دهیم که حداکثر تا پایان خرداد ۱۴۰۰ این پاتوق ساخته شود.

عبدالرضا چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز در ادامه مراسم کلنگ‌زنی پاتوق محله عمو عباس، گفت: امروز یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و بازآفرینی است که تبلور آن در محله قدیمی و تاریخی نفرآباد مشاهده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: باید پروژه‌هایی از این دست با سرعت و وسعت بیشتری در کل پهنه استان تهران دنبال و پیگیری شوند. بازآفرینی شهری باید با مشارکت مردم صورت گیرد. باید این الگو برای تمامی پهنه‌های استان تهران مدل‌سازی شود که در اولویت‌های ما هم خواهد بود. اهالی محل باید کمک کنند تا مشارکت اجتماعی خوبی رقم بخورد.

کد خبر 583148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha