مجموع نظرات: ۳
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

 همانطور که از اسم این قارچ مشخص است ریشه آن ژاپنی است، خواستگاه این قارچ نیز آسیای شرق می‌باشد و سابقه مصرف آن به هزاران سال می‌رسد. نام دیگر که برای قارچ گذاشتند قارچ جنگلهای سیاه است در جنگل‌های آلمان نیز رشد می کند.

image-20210204164923-1.jpeg

قارچ شیتاکه را می‌توان معجونی از ب کمپلکس ها، ویتامین ها و مفیدترین مواد معدنی دانست زیرا سرشار از ویتامین D، B2،B3،B5، B6،B9 و  B12 می‌باشد همچنین دارای موادی مانند فیبر، مس، روی، منیزیم، سلنیم و دیگر مواد معدنی ست.

شیتاکه رنگ قهوه ای مایل به قرمز و طعم دودی دارد و میزان بیشتر از یک چهارم مزارع پرورش قارچ را در کل دنیا به خود اختصاص داده است. با خرید قارچ شیتاکه و استفاده روزانه آن می‌توانید از خواص بی‌نظیر آن بهره مند شوید که به صورت سالم و پودر شده به فروش می رسد و بنا به سلیقه خود و نوع مصرف آن می توانید از انواع آن بهره مند شوید.

خواص قارچ شیتاکه

اگر بخواهیم به صورت خلاصه برخی از خواص شیتاکه را عنوان کنیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

قارچ شیتاکه در کاهش کلسترول خون موثر بوده و موجب کاهش وزن می شود. این قارچ در درمان کم خونی موثر است و به تقویت سیستم ایمنی کمک میکند. شیتاکه  ضد سرطان بوده و به پیشگیری از سرطان نیز کمک می کند. هضم و گوارش را بهبود می بخشد از دیگر خواص معجزه آسای قارچ شیتاکه این است که در درمان انواع زگیل های تناسلی نقش دارد همچنین برای بیماران دیابتی و کنترل قند خون آنها موثر است. این قارچ در بیماری ها و اختلالات خود ایمنی نیز تاثیرگذار است.

 شیتاکه خاصیت ضد التهابی دارد از ابتلا به سرطان سینه و سرطان رحم در زنان پیشگیری می‌کند و خطر ابتلا به آنها را کاهش می‌دهد. در رفع کمبود آهن در زنان باردار موثر است ولی از آنجا که در این دوران ممکن است به این قارچ حساسیت نشان داده شود زنان باردار حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

قارچ شیتاکه به سلامت قلب کمک می کند. ترومبوز بیماریست با ایجاد لخته های خون در رگ ها و انسداد عروق. شیتاکه با کمک به بهبود گردش خون از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند. این قارچ انرژی بخش بوده همینطور سلامت دندانها را تضمین می کند. در رشد و ترمیم بافت های بدن موثر است. با حفظ سلامت استخوان ها پوکی استخوان را کاهش می‌دهد و موجب پیشگیری از ابتلا به آرتروز می‌شود. در جوان سازی پوست تاثیر مثبتی دارد. مانع التهاب های پوستی می‌شود. از بروز آکنه جلوگیری می کند. در افزایش رشد مو تاثیرگذار است.

ارزش غذایی شیتاکه

در هر ۱۰۰ گرم قارچ شیتاکه ۲/۵ گرم فیبر، ۷ گرم کربوهیدرات، ۰/۵ گرم چربی، ۲/۲ گرم پروتئین و ۲/۴ گرم شکر وجود دارد. در کل هر ۱۰۰ گرم از این قارچ ۳۴ کالری دارد. قارچ شیتاکه علاوه بر مصرف دارویی مصرف غذایی نیز دارد و در واقع به روش‌های مختلفی از آن می تواند استفاده کرد چه به صورت تازه و چه به صورت خشک شده و یا به صورت پودر شده در انواع غذاها قابل استفاده می باشد.

غذاهایی مانند سوپ ها، سالادها، خوراک ها و پاستا. شیتاکه در کنار میوه ها و سبزیجاتی مانند انبه، لیمو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و ... استفاده میشود.

 شیتاکه دارای عطر و طعم ویژه است و نکته جالب توجه اینجاست که با خشک کردن آن، این عطر و طعم افزایش پیدا می‌کند. با خرید بسته های قارچ شیتاکه کاتالوگی در بسته‌ها وجود دارد که راهنمای شما در نوع و میزان مصرف این قارچ می باشد در زمان خرید قارچ شیتاکه باید به نکاتی دقت کنید؛ قارچ تازه ظاهری تمیزتر و صاف‌تر دارد و اندازه آن درشت‌تر است. اگر دارای چروکیدگی یا لکه‌های باشد و یا سطح آن لزج باشد نشانه کهنه بودن یا پیر بودن قارچ است.

شرایط نگهداری شیتاکه به صورت تازه مانند دیگر قارچهاست که در یخچال یا فریزر به مدت یک هفته قابل نگهداری است ولی در صورتی که این قارچ خشک شده باشد نیز باید در محیط خنک و ظرف های دربسته نگهداری شود. شیتاکه خشک شده با شرایط گفته شده نیز باید در یخچال نگهداری شود و در فریزر شش ماه الی یک سال ماندگاری دارد. در صورتی که قارچ خشک شده باشد نیاز به تمیز کردن ندارد ولی اگر قارچ تازه استفاده میکنید بهتر است با یک حوله پارچه ای نمدار قارچ ها را تمیز کنید. اگر قارچ را با آب زیاد شستشو دهید اثر منفی بر روی بافت و طعم آن خواهد داشت. شیتاکه دومین قارچ پرمصرف دنیا شناخته شده است.

چرا قارچ شیتاکه بخریم

با خواص و مزایایی که از مصرف قارچ شیتاکه گفته شد شکی نمی‌ماند که باید مصرف روزانه آن را در برنامه غذایی خود بگنجانیم. پرورش تمامی قارچ ها مستلزم شرایط خاص است چرا که بستر مناسب رشد شیتاکه روی چوب یا روی خاک اره است؛ و نکته مهم تر آن که پروسه رشد شیتاکه بسیار زمان‌بر است و حدود یک تا دو سال طول می‌کشد تا قارچ ها شروع به رشد می کنند و در واقع زمان باردهی قارچ دو سال زمان می‌برد و برای باردهی منظم شرایط و اقدامات ویژه‌ای لازم است. پس با توجه به شرایط خاص رشد این قارچ و زمان بر بودن آن به صرفه است که این قارچ را از شرکت های معتبر از جمله وبسایت ایران شیتاکه از لحاظ مرغوبیت قارچ، بسته بندی مناسب و ارسال سریع تهیه کنیم.

خرید و قیمت قارچ شیتاکه

شما می‌توانید قارچ های دارویی خود را از جمله قارچ شیتاکه بدون واسطه و با اطمینان کامل خریداری کنید چرا که هدف ایران شیتاکه در درجه اول رساندن محصول باکیفیت و مرغوب به دست مشتریان عزیز است. محصولات این شرکت با بهترین بسته بندی قیمتی مناسب و کمترین زمان ممکن در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. قارچ شیتاکه در بسته بندی های ۱۰۰ گرمی، ۲۵۰ گرمی، ۵۰۰ گرمی و یک کیلو گرمی به صورت سالم برای شما مشتریان عزیز فراهم شده است.

محصولات موجود در وبسایت فروشگاهی ایران شیتاکه: بسته های ۱۰۰ گرمی قارچ شیتاکه، بسته های ۲۵۰ گرمی قارچ شیتاکه، بسته های ۵۰۰ گرمی قارچ شیتاکه، بسته های یک کیلوگرمی قارچ شیتاکه با خرید آنلاین و مستقیم از کیفیت و قیمت محصول خریداری شده مطمئن شوید. بالاترین هدف ما حفظ و افزایش سلامت عمومی جامعه و همچنین ترویج استفاده از داروهای طبیعی است. جهت اطلاع دقیق از قیمت قارچ شیتاکه به وبسایت ایران شیتاکه مراجعه نمایید.

شما عزیزان و مشتاقان استفاده از قارچ های طبیعی می توانید به راحتی با مراجعه به سایت ایران شیتاکه به صورت مستقیم و بی واسطه محصول مورد نظر خود را انتخاب و از سایت خریداری نمایید. در قسمت محصولات تمامی محصولات با بسته بندی های مختلف و قیمت های آن به وضوح مشخص است و شما به راحتی می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی سایت در قسمت تماس با ما شماره تلفن و ایمیل ما جهت مشاوره موجود است.

کد خبر 583138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha