مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران درباره محلات حاشیه‌ای استان تهران و تأمین امکانات مورد نیاز آن‌ها توضیح داد.

بازآفريني يكي از جاذبه هاي تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی صحرایی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در این باره اظهار کرد: در طرح بازآفرینی شهری، ۶۳ محله در استان تهران داریم که به عنوان محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری هستند. این محلات دو دسته‌اند؛ برخی از محلات مرکزی شهرها فرسودگی‌های قدیمی دارند و تعدادی از این‌ محلات مهاجرنشین هستند که در اطراف شهرها قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ نمونه از این محله‌ها در خود تهران و باقی آن‌ها در شهرهای اطراف استان تهران هستند. در نظر داشتیم که این ۶۳ محله تا پایان برنامه به نتیجه‌ برسند، در همین راستا جلسات متعددی در شهرستان‌ها برگزار کردیم و اقداماتی هم بر مبنای آن‌ها انجام شده است.

صحرایی بیان کرد: بر اساس برنامه قرار بود که ۳۰ درصد کل اعتبارات شهرداری‌ها به محلات هدف اختصاص پیدا کند و کمابیش این اتفاق افتاده است. در سال‌های اخیر شهرداری‌های استان از نظر اعتبار در شرایطی نبودند که بتوانیم کار بسیار بزرگی انجام دهیم، اما با این حال در حد توان‌مان با کمک اداره‌های مختلف کارهای زیادی انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در طرح‌های بازآفرینی سعی شده است به محلات هدف، گاز، برق و امکانات این‌چنینی داده شود. برخی از مشکلات تهران به استان و برخی به آمایش کل سرزمین مربوط است و استان تهران هنوز جاذبه‌های زیادی برای مهاجران دارد.

کد خبر 583067
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha