یکی از دلایل اینکه فوتبال به عنوان ورزشی محبوب و پر طرفدار شناخته می‌شود، داستان‌ها، حوادث و اتفاق‌های عجیب و باورنکردنی است که در ادوار مختلف در داخل مستطیل سبز و خارج از آن با این ورزش جذاب همراه بوده است.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، فوتبال که بسیاری آن را زیباترین و محبوب‌ترین ورزش دنیا می‌دانند همیشه با حادثه‌های عجیب و غریبی همراه بوده است حوادثی که می‌تواند باعث حیرت‌زدگی تمام هواداران فوتبال شود. حوادثی که شاید دلیل پر طرفدار بودن این ورزش نسبت به سایر ورزش‌ها باشد، چرا که در کمتر ورزشی سرمربی یک تیم را در ۱۰ دقیقه اخراج می‌کنند و یا در یک مسابقه از آن ۶۰۰۰ هزار نفر را به قتل می‌رسانند.

در ادامه ۱۰ اتفاق باورنکردنی در تاریخ فوتبال را بخوانید:

۱. گراهام پل؛ داور مشهور انگلیسی

۱۴ سال پیش گراهام پل داور انگلیسی در بازی تیم‌های کرواسی و استرالیا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برای اخراج بازیکن کرواسی یوسیپ سیمونیک ۳ مرتبه از کارت زرد خود استفاده کرد. این داور بعد از کارت زرد دوم این بازیکن کروات را اخراج نکرد و در انتهای بازی و دریافت سومین کارت زرد بالاخره کارت قرمز خود را به او نشان داد.

۲. سرمربی باشگاهی که فقط برای ۱۰ دقیقه در تیم ماندگار شد

لروی روزنیور با تنها ۱۰ دقیقه سرمربی بودن در باشگاه خود برای همیشه رکورددار این موضوع شد. او تنها بعد از ۱۰ دقیقه که به عنوان سرمربی باشگاه دسته یکی تورکو یونایتد منصوب شد مالکان باشگاه تیم را فروختند و مالکان جدید نیز سرمربی مورد نظر خود را می‌خواستند و او را اخراج کردند.

۳. ملی پوش ایرلندی مادربزرگ خود را کشت تا برای تیم ملی کشورش بازی نکند

استفان ایرلند مهاجم ملی پوش ایرلندی برای این که به جای بازی برای تیم ملی کشورش به دیدار نامزد خود برود عنوان کرد که مادر بزرگ خود را از دست داده است و نمی‌تواند بازی کند. اما کذب بودن مرگ مادربزرگ او فاش شد و این مهاجم ایرلندی را مجبور به عذرخواهی از مسئولان ملی کشور خود کرد.

۴. مرگ بازیکن فوتبال فقط به خاطر شوخ طبعی بیش از حد او

شوخ طبعی هافبک لاتزیو در سال ۱۹۸۷ باعث کشته شدن او توسط یک مغازه دار شد. این بازیکن فوتبال شوخ طبع وارد مغازه‌ای جواهر فروشی شد و فریاد زد این یک سرقت مسلحانه است، صاحب مغازه نیز او را با ضرب یک گلوله کشت، و اینگونه این فوتبالیست به علت شوخ طبعی زیاد جان خود را از دست داد.

۵. مدیری که خود را به عنوان بازیکن فروخت

ایور برودیس در سال ۱۹۴۹ زمانی که ۲۳ ساله بود خود را به باشگاه دیگری فروخت تا بتواند امور مالی باشگاه خود، کارلایل یونایتد را سر و سامان دهد و مشکلات مالی این باشگاه را به اتمام برساند. او به علت علاقه بسیار زیاد به کارلایل یونایتد با مبلغ ۱۸۰۰۰ هزار پوند به ساندرلند پیوست.

۶. سگی که باعث نجات تیم انگلیسی از سقوط به لیگ دسته پایین‌تر انگلیس شد

در آخرین روز فصل ۱۹۸۷ دیداری حساس را برای سقوط کردن و یا سقوط نکردن به لیگ پایین‌تر انگلیس داشت. در این بازی در حالی که بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود حریف تیم تورکی بود سگی پای پلیسی که در آن بازی بود را گاز گرفت و بازی برای دقایق طولانی متوقف شد، اما بعد از آن و در دقایق اضافه این بازی مهاجم تورکوی توانست گل تساوی را بزند و باعث ماندن تیم خود در لیگ انگلیس شود.

۷. امتناع از پنالتی زدن توسط روبرتو باجو به تیم سابق خود یوونتوس

روبرتو باجو مهاجم اسطوره‌ای تیم ملی ایتالیا از پنالتی زدن به تیم سابق خود یوونتوس در دیداری از سری آ لیگ ایتالیا به دلیل علاقه به این تیم خودداری کرد. باجو بعدها عنوان کرد که اگر پنالتی را گل می‌کرد باعث ناراحتی هواداران تیم سابق خود می‌شد و اگر هم پنالتی را گل نمی‌کرد تیم فعلی خود او ناراحت می‌کرده است.

۸. وقتی سکه یک پوندی ۴۰ هزار پوند قیمت دارد

جیمی کاراگر مدافع تیم فوتبال لیورپول بعد از پرتاب یک سکه یک پوندی از میان تماشاگران به زمین بازی این تیم مقابل تیم فوتبال آرسنال و ناراحتی از این موضوع این سکه را به میان تماشاگران پرتاب کرد که این پرتاب برای او یک کارت قرمز در آن بازی و ۴۰ هزارپوند جریمه در پی داشت.

۹. مسابقه فوتبالی که باعث مرگ و جنگ ۶ هزار نفر شد

سنگ‌های پرتاب شده به پنجره هتل تیم ملی السالوادور جنگی را در پی داشت که باعث کشته شدن ۶ هزار نفر و ۱۵ هزار زخمی و هزاران انسان بی خانمان شد همه این اتفاقات تنها برای یک بازی فوتبال آن هم در سال ۱۹۶۹ بود.

۱۰. پله و پیراهنی که برای او خوش شانسی به همراه داشت

در اواسط دهه ۶۰ میلادی بود که پله ستاره آن روزهای دنیای فوتبال کمی از لحاظ فنی در زمین بازی افت کرده بود و همه نگران بودند و خود پله نیز به دنبال فهمیدن دلیل این موضوع و روند نزولی خود بود. پس از جستجوهای زیاد دلیل آن را هم متوجه شدند و آن دلیل این بود که پله پیراهن خوش شانسی خود را به یک طرفدار سانتوس اهدا کرده بود که باعث از بین رفتن شانس او شود. بنابر این او کارآگاهی استخدام کرد تا پیراهن را پیدا کند و به او بازگرداند. این اتفاق نیز افتاد و در کمال ناباوری پله به روزهای اوج خود بازگشت.

کد خبر 582845

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha