فوتبالیست‌هایی که در گذشته به بیماری سرطان مبتلا بودند و موفق به شکست این بیماری شدند را بیشتر بشناسید.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، در سال‌های گذشته در میان مبتلایان به بیماری سرطان فوتبالیست‌هایی بودند که بر این بیماری غلبه کردند. در این گزارش به معرفی ۱۰ فوتبالیستی می‌پردازیم که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کردند و در این نبرد پیروز شدند.

اریک آبیدال

مدافع معروف بارسلونا در مارس ۲۰۱۱ به سرطان کبد مبتلا شد. آبیدال شبی را که کارلس پویول (کاپیتان سابق بارسلونا) به او اجازه داد در ورزشگاه ومبلی لندن جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد، هرگز فراموش نخواهد کرد. سال ۲۰۱۳، او تحت عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفت و بعدها به زمین بازگشت تا دوباره فوتبال بازی کند.

خرمان بورگوس

بورگوس، معروف به "ال مونو بورگوس" دروازه بان سابق و کمک مربی فعلی اتلتیکو مادرید از سرطان کلیه رنج می‌برد. بیماری او سال ۲۰۰۳ تشخیص داده شد و به سرعت تحت عمل جراحی قرار گرفت و خیلی سریع نیز بهبود یافت.

لوبوسلاو پنف

این مهاجم بلغاری سال ۱۹۹۴ به سرطان مبتلا شد و چهار سال طول کشید تا بر این بیماری غلبه کند و به میدان‌های ورزشی برگردد. او چهار سال بعد از ابتلا به سرطان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شرکت کرد.

آرین روبن

روبن لحظه‌ای را که در جام جهانی ۲۰۱۰ با ایکر کاسیاس دروازه بان اسپانیا روبرو شد هرگز فراموش نخواهد کرد، اما او بیشتر به این موضوع افتخار می‌کند که در ۲۰ سالگی از سرطان جان سالم به در برد.

خوان کارلوس بازالار

چندی پیش بود که مشخص شد بازالار، هافبک سابق تیم ملی پرو و مربی فعلی تیم دیپورتیو گارسیلاسو به سرطان معده مبتلا شده است، اما او بدون هیچ تاخیری تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون رو به بهبود است.

جوناس گوتیرز

هافبک ۳۷ ساله آرژانتینی و عضو باشگاه آتلتیکو بانفیلد هم از جمله بازیکنانی بود که از سرطان رنج می‌برد. گمان می‌رود پس از برخورد توپ به لگن او (محل تلاقی پاها با بالا تنه) در حین مسابقه این سرطان به وجود آمده باشد، اما او اکنون کاملا بهبود یافته و به دنیای فوتبال بازگشته است.

کارلوس روآ

دروازه بان پیشین تیم ملی آرژانتین و ستاره این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸، نیز به سرطان مبتلا بود که موفق شد بر آن غلبه کند.

خوزه ماریا بولیوباسیچ

این دروازه بان آرژانتینی که سابقه حضور در تیم‌های تنریف و ریور پلات را در کارنامه دارد سال ۲۰۰۶ متوجه تومور مغزی خود شد، اما به قدری سریع از این سرطان بهبود یافت که گویی  هرگز به چنین بیماری وحشتناکی مبتلا نبوده است. بولیوباسیچ خیلی زود بهبود یافت و پس از بازگشت به فوتبال به همراه تیم یونیورساد کاتولیکای شیلی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

خوزه فرانسیسکو مولینا

دروازه بان سابق اتلتیکو مادرید و دپورتیوو لاکرونیا به سرطان اجازه نداد که فوتبالش را متوقف کند. او تنها چند ماه پس از عمل جراحی به زمین فوتبال بازگشت.

سرخیو آراگونسس

آراگونسس دروازه بان سابق اتلتیکو مادرید و تنریف هرگز تسلیم نشد. او در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ سرطان را شکست داد و هیچ چیز نتوانست مانع بازگشت او به زمین شود.

کد خبر 581848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha