افزایش ایمنی و حفظ حریم رودخانه فرحزاد، در نشست مشترک معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران مورد بررسی قرار گرفت.

رودخانه فرحزاد

به گزارش همشهری آنلاین، یکسال قبل بود که رفع تصرف حدود ۱.۵ هکتار از بستر و حریم رودخانه فرحزاد در محدوده خیابان آبشار تا اتوبان نیایش با دریافت دستور قضایی از سوی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ تهران، صورت گرفت و با هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت و یگان ویژه و عوامل کلانتری نسبت به رفع تصرف حریم و بستر رودخانه فرحزاد اقدام شد.

این تصرف‌ها شامل بنا، استخر، محوطه‌سازی، دیواره‌کشی و احداث اتاقک بود. دره فرحزاد تهران حدود ۵ کیلومترمربع است که شمال آن به پل خوش‌مرام و  جنوب آن به اتوبان آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) می‌رسد.

اکنون که این رفع تصرف‌ها صورت گرفته است، حفظ و ایمن‌سازی حریم رودخانه فرحزاد، مورد توجه مدیریت شهری و شرکت آب منطقه‌ای تهران قرار گرفته است.

در همین راستا، کارگروه همکاری مشترک مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و یوسف رضاپور، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران تشکیل جلسه داد تا ضمن هم‌اندیشی پیرامون مشکلات حریم رودخانه فرحزاد، راهکارهای افزایش ایمنی این رودخانه مقابل خطر سیلاب بررسی شود.

در این نشست قرار شد تا نقشه وضعیت موجود از برخی مقاطع رودخانه فرحزاد که طی سنوات گذشته کانالیزه شده است، در اختیار کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای تهران قرار گیرد تا اقدامات اجرایی لازم برای حفظ حریم و ارتقای ایمنی رودخانه، در پی ارائه طرح اجرایی توسط این شرکت برآورد و بررسی شود.

کد خبر 582653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha