همشهری آنلاین: بازینان دوپینگی تیم‌های پاس و استقلال اهواز به همراه چلنگر، مترجم تیم پاس محروم شدند.

به گزارش مهر شورای صدور رای کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال ضمن اعلام محرومیت 4 بازیکن دوپینگی این رشته و عوامل مشوق آنها، باشگاه پاس همدان را به پرداخت جریمه نقدی و کسر 3 امتیاز محکوم کرد.

 شورای صدور رای کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال سه‌شنبه شب (25 تیر) جهت بررسی نهایی پرونده علی مولایی، افشین کمایی، سعید دقیقی و اختیاروویچ تشکیل جلسه داد و رای مربوط به آنها را اعلام کرد.

احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بر این اساس علی مولایی بازیکن متخلف تیم مس کرمان به 2 سال محرومیت محکوم شده است اما پرونده وی برای بررسی دیگر عوامل ذکر شده همچنان مفتوح و در حال بررسی است.

وی افزود: همچنین شورای صدور رای کنترل دوپینگ برای افشین کمایی بازیکن دوپینگی تیم استقلال اهواز یک سال محرومیت در نظر گرفته است. ضمن اینکه سعید دقیقی و اختیاروویچ دو بازیکن تیم پاس همدان که طبق آخرین اعلام محکوم به استفاده از مواد نیروزا شده اند هر یک به 6 ماه محرومیت از حضور در میادین محکوم شده اند.

هاشمیان با بیان اینکه عوامل بیرونی در ترغیب بازیکنان پاس همدان برای ارتکاب به عمل غیر اخلاقی و ورزشی دوپینگ نقش داشته‌اند تاکید کرد: شورای صدور رای کنترل دوپینگ برای این افراد نیز جرایمی در نظر گرفته است، بر این اساس برای رضا چلنگر و علی مراد تیموری( مترجم وینکو بگوویچ و پزشکیار تیم فوتبال پاس همدان)  4 سال محرومیت در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه محرومیت 4 ساله شامل حال اشکان زهرایی - فروشنده مواد نیروزا - نیز می باشد تاکید کرد: افراد محروم شده طی دوران محرومیت حق همکاری با هیچ ارگان ورزشی ندارند. ضمن اینکه محرومیت آنها از سوم تیرماه لحاظ شده است.

وی در ادامه به جرایم در نظر گرفته شده برای باشگاه پاس همدان اشاره و تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده این باشگاه موظف به پرداخت جریمه ای بالغ بر 22 میلیون و 500 هزار تومان ( 25000 هزار رانک سوئیس )است. ضمن اینکه 3 امتیاز از مجموع امتیازات کسب شده توسط این تیم در رقابتهای لیگ برتر 87-86 کسر می‌شود.

کد خبر 58175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز