دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: واکنش به شوخی‌های فیروز کریمی این بار خنده‌های بلند نبود، بار نخستی که او میهمان برنامه پربیننده شب شیشه‌ای بود، بینندگان غیرفوتبالی هم با ادبیات خاص فوتبالی کریمی شب خوبی را پشت‌سر گذاشتند.

ابعاد شوخی‌ها و لطیفه‌گویی‌های این مربی فوتبال تا جایی پیش رفت که روزهای مستطیل سبز را پشت سر گذاشت و حتی در جشنواره طنز گل‌آقا به یک مربی فوتبال به پاس یک عمر طنازی جایزه دادند.

حالا این فیروز کریمی بود که در ویژگی‌های بارز فنی‌اش در پس طنزگویی افراطی‌اش پنهان شده است. او بارها به خاطر کلمات و نوع ادبیاتش حاشیه‌هایی را به وجود آورده است؛

از تشبیه کلمات داوران به یک قشر خاص جامعه تا خطاب قرار دادن بازیکنان فوتبال با کلماتی طنزآمیز. به همین دلیل فیروز کریمی محبوب خبرنگاران به خصوص گزارشگران شبکه‌های تلویزیونی و برنامه پربیننده ۹۰ بود.

حضور او برای بار دوم در برنامه تلویزیونی رضا رشیدپور، مجری مثلث شیشه‌ای و تکرار لطیفه‌گویی‌هایش گرچه همراه با افراط و اغراق بود اما اظهارنظر او در مورد رئیس سازمان ورزش که بلافاصله واکنش خاص مجری برنامه را به همراه داشت، موضوعی بود که بازتاب تقریباً زیادی در مطبوعات داشت.

اما خیلی زود در میان حجم بالای اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به ورزش گم شد تا فقط خاطره‌ای بماند از طنازی فیروز کریمی.

کریمی در برنامه مثلث شیشه‌ای در پاسخ به سئوال رشیدپور که از او پرسیده بود نظرت درباره علی‌آبادی چیست، گفت: «مدیرخوب، قوی و ... اما در شهرداری.» این گفته‌های کریمی که به نوعی انتقاد از او تعبیر می‌شد، با خنده طولانی رشیدپور مواجه شد تا حرف کریمی را معنادارتر جلوه دهد.

روزهای شلوغ کریمی

فیروز کریمی هم در این فاصله به اظهارنظر خود در مورد رئیس ورزش بی‌توجه می‌نمود، چه او روزهای شلوغی را سپری می‌کرد؛ قائم‌مقامی و مدیریت فنی تیم سقوط کرده شیرین‌فراز و بازگشت دوباره‌اش به استقلال اهواز.

اتفاقی که پس از ترک ناگهانی اهواز و حضور ناموفق در استقلال تهران – که حاشیه‌های خاص خود را با چاشنی طنز فیروز کریمی به همراه داشت – یکی از بحث‌برانگیزترین رخدادهای اخیر فوتبال بود.

این مسئله و تبعات ناشی از آن تا آنجا بود که یکی از مسئولان این تیم با اعلام اینکه اگر کریمی ۲ برد داشته باشد، دیگر اعتراضی به او نمی‌شود و از سویی دیگر حضور توأمان او در دو تیم شائبه‌ای را ایجاد کرد که این مسئله غیرقانونی است. اما این همه حاشیه‌های حضور دوباره فیروز کریمی در اهواز نبود.

خاطره طنازی وی با گفت‌وگوی شهرام شفیع‌زاده با خبرگزاری فارس و اعلام خبر اینکه «به دلیل برخی جریان‌ها نمی‌توانیم با کریمی کار کنیم» همه را شوکه کرد.

مدیرعامل استقلال اهواز در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: «با فیروز کریمی به توافق کامل رسیدیم و مشکلی با او نداریم اما برخی جریانات باعث شد تا نتوانیم با این مربی همکاری کنیم که البته کنترل این جریان‌ها نیز از دست من خارج است.»

شفیع‌زاده ادامه می‌دهد: «برای خودم هم مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است، حالا باید دوباره با محمود یاوری مذاکره کنیم.»

مدیرعامل تیم اهوازی در مورد این موضوع که می‌گویند برخی مقامات ورزشی چنین شرایطی را رقم زده‌اند به فارس می‌گوید: «چنین موضوعی را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب، فقط می‌دانم که خود کریمی در جریان این مشکل است و بهتر از هر شخص دیگری می‌داند که چه کار کرده است.»

شفیع‌زاده در پایان می‌گوید: «فقط معتقدم که انسان باید به مافوق خودش احترام بگذارد. علی‌آبادی به عنوان مسئول ورزش قابل احترام است و تصمیم‌هایی که تا به امروز گرفته به سود ورزش بوده نمی‌داند.»

گفت‌وگوی مبهم

گفت‌وگوی شهرام شفیع‌زاده، پرابهام و سئوال‌برانگیز است. آنجایی که وی مستقیماً دلیل کنار گذاشتن فیروز کریمی را «مصاحبه او با یکی از برنامه‌های سیما که باعث ناراحتی مسئولان ورزشی شده است، نمی‌داند.»

مدیرعامل استقلال اهواز به این جریانات اشاره نمی‌کند و با ذکر این مسئله که کنترل این بحث از دست من خارج است و برای خودم هم مشخص نیست چه اتفاقی افتاده، مسئله را پرابهام می‌کند.

شفیع‌زاده در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «ما نمی‌توانستیم با فیروز کریمی قرارداد ببندیم و اجازه ثبت آن را به ما ندادند.»

از سوی دیگر مدیرعامل استقلال اهواز در پاسخ به این سئوال فارس که آیا چنین شرایطی را برخی مقامات ورزشی رقم زده‌اند تأکید می‌کند: «چنین مسئله‌ای را نه تأیید می‌کنم نه تکذیب، فقط می‌دانم که خود کریمی در جریان این مشکل است و بهتر از هر شخص دیگری می‌داند چه کار کرده است.»

مدیرعامل استقلال اهواز اما پس از این مقدمه، توپ را به زمین سازمان ورزش می‌اندازد و می‌گوید: «فقط معتقدم که انسان باید به مافوق خودش احترام بگذارد.»

شفیع‌زاده سپس در پاسخ به اظهارنظر فیروز کریمی در آن برنامه تلویزیونی، علی‌آبادی را به عنوان مسئول ورزش قابل احترام می‌داند: «تصمیم‌هایی که تا به امروز گرفته به سود ورزش بوده است.»

مسئولان استقلال اهواز در حالی در اظهارنظری دوپهلو، دستور مافوق را یکی از دلایل کنار گذاشتن فیروز کریمی از این تیم می‌دانند که مدیران سازمان ورزش تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

فسخ‌ قرارداد کریمی در فاصله چند روز یک اتفاق غیرطبیعی است که شفیع‌زاده آن را به دستور مقامات مافوق ارجاع می‌دهد و حتی به طور غیرمستقیم از مسئولان سازمان ورزش نام می‌برد. باید منتظر واکنش مدیران سازمان ورزش و البته فیروز کریمی به این موضوع باشیم.

کد خبر 56587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز