سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

مهدی معزی: فیروز کریمی عزل شد؛ عزل از سرمربیگری تیم استقلال اهواز.

وقتی که عصر دیروز شهرام شفیع زاده، مدیرعامل استقلال اهواز این اتفاق را به روی صفحه خبرگزاری فارس فرستاد، شاید معلول این علت، اختلاف دوباره بین این 2 نفر به ‌نظر می‌رسید.

 اما انگار این بار قضیه فرق می‌کرد. شهرام شفیع‌زاده فقط باید حکم را اجرا می‌کرد. حکمی که به دستش داده بودند تا فیروز کریمی سرمربی استقلال اهواز نباشد. چراکه او در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود برخی مقامات ورزشی چنین خواسته‌ای از او داشته‌اند تا قرارداد با فیروز کریمی فسخ شود، گفته: «چنین موضوعی را نه تکذیب می‌کنم؛ نه تایید. فقط می‌دانم که خود فیروز کریمی در جریان این مشکل است و بهتر از هر کس می‌داند چه کرده است.»

اما شفیع‌زاده یک کد ناخواسته و بلکه ناشیانه و البته جالب در ادامه صحبت‌هایش به روی صفحه وب داده بود: «فقط معتقدم آدم باید به مافوق خود احترام بگذارد. علی‌آبادی به ‌عنوان متولی این ورزش قابل احترام است و تصمیم‌هایی که تا امروز گرفته، به سود ورزش بوده است.»

 اما اگر کمی این صحبت‌های او ادامه پیدا می‌کرد، بعید نبود که او می‌گفت علی‌آبادی چنین حکمی را به او داده و این چنین درخواستی از او داشته. چون که با آن کد همه چیز را لو داده بود.

همان حکمی که روزگاری نه چندان دور به دست علی فتح‌الله‌زاده داده بودند. علی‌آبادی، رئیس سازمان تربیت بدنی که بعد از تمام شدن فصل در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: «من از هیأت‌مدیره باشگاه استقلال خواستم تا کادرفنی را دستخوش تغییر وتحول کند. چرا که اگر این اتفاق نمی‌افتاد خود هیأت‌مدیره دچار تغییر و تحول می‌شد.» پس طبیعی بود که مدیرعامل در احترام به مافوق، احکام او را در باشگاه استقلال تهران پیاده کند. وگرنه تا الان مستعفی شده بود.

فیروز کریمی که این روزها رد پایش را زود شناسایی می‌کنند، در آخرین اقدام از سمت سرمربیگری استقلال اهواز هم عزل شد تا دوباره دنبال تیم بگردد. البته نه اینکه لیگ برتری باشد. چون منابع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه همشهری اعلام کرده‌اند که فیروز کریمی در تیم‌های دولتی جایی ندارد.

استقلال اهواز هم که یکی از تیم‌های خصوصی لیگ برتری در ایران بود، این سرنوشت را در همکاری با فیروز کریمی برایش نوشتند.

فیروز که روز شنبه در هیأت فوتبال خوزستان قرارداد خود را به ثبت رسانده بود، طبق اعلام حمید رمضانی، سرپرست باشگاه استقلال اهواز به خبرنگار همشهری در کمتر از 24 ساعت از صندلی خود به پایین کشیده شد. اما با کدام قانون این امر میسر شد را فقط باید از صخراوی، رئیس هیات‌فوتبال خوزستان پرسید. چراکه با تماسی که از تهران با او برقرار شد، به او مهلت دادند تا در اسرع وقت نسبت به فسخ این قرارداد اقدام کند وگرنه همان سرنوشت نامعلوم را برایش می‌نوشتند.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز درباره این اتفاقات که فقط در فوتبال ایران پیدا می‌شود، گفته: «با وجود قرارداد رسمی با فیروز کریمی، به‌دلیل برخی اتفاقات نمی‌توانیم با او همکاری کنیم.»

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که شب قبل از این اتفاقات، فیروز کریمی با حضور در شهر اهواز و هیأت فوتبال این شهر، قرارداد خود را با تیم استقلال اهواز به ثبت رسمی رسانده بود، در تماسی که با شهرام شفیع‌زاده مدیرعامل این تیم گرفته شد، عنوان شد که به‌دلیل برخی دلایل نمی‌تواند فصل آینده با فیروز کریمی همکاری کند.
انگار مصاحبه تلویزیونی این مربی با یکی از برنامه‌های شبکه تهران و صحبت‌هایش، موجبات ناراحتی برخی مسئولان ورزش  شده است.

او در انتهای برنامه در تعریف از علی آبادی گفته بود: «مدیر، مدبر و کاردان؛ البته در امر شهرداری. در ورزش هم باید بعد از دوره 4 ساله بررسی کرد.» همان برنامه‌ای که احتمالا شفیع‌زاده آن را ندیده که درباره روند این اتفاقات گفته: «با فیروز کریمی به توافق کامل رسیده بودیم و با او مشکلی نداریم؛ اما برخی جریانات باعث شد تا نتوانیم با او همکاری را آغاز کنیم. کنترل این جریان از دست من خارج است. برای خودم هم مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است. فقط قرارداد ما با کریمی فسخ خواهد شد.»

کد خبر 56690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز