همشهری آنلاین: تیم ملی وزنه‌برداری بلغارستان به دلیل مثبت بودن آزمایش دوپینگ 11 نفر از وزنه‌بردارانش از حضور در المپیک پکن محروم شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر نتیجه ازمایش دوپینگ11 وزنه بردار تیم ملی بلغارستان درآستانه برگزاری بازی‌های المپیک 2008 پکن مثبت اعلام شد تا بعد از دوپینگ دسته جمعی وزنه برداران یونانی، این خبر شوک بزرگ دیگری برای خانواده وزنه برداری دنیا باشد.

درفهرست 11 وزنه‌بردار دوپینگی بلغارستان نام وزنه برداران مطرح و معروفی چون ایوایلو فیلف(62 کیلوگرم)، دمیر دمیروف(69 کیلوگرم)، مهمد فکرتوف(69 کیلوگرم)، ایوان استویتسوف(77 کیلوگرم)، گئورکی مارکوف(85 کیلوگرم)، ایوان مارکوف(94 کیلوگرم)، الن زاگایف(105 کیلوگرم) و ولایچکو چولاکوف(105+ کیلوگرم) و همچنین نام 3 وزنه بردار زن میلک مانوا، دونکا مینچوا و گئورگان کریلوا وجود دارد.

نتیجه آزمایش دوپینگ11 وزنه بردار بلغارستان به دلیل استفاده از مواد ممنوعه "استروئید" مثبت اعلام شده و فدراسیون وزنه برداری بلغارستان نیز به دلیل ناتوانی مالی برای پرداخت جریمه از حضور در بازیهای المپیک 2008 پکن انصراف داد تا بازیهای المپیک 2008 درغیاب وزنه‌برداران شاخص یونان و بلغار برگزار شود.

بلغارستان پیش از این نیز وزنه‌برداران قدرتمند زیادی را به دلیل استفاده از مواد ممنوعه از دست داده که در پاره‌ای از موارد آنان مجبور به بازگرداندن مدالهای جهانی و المپیک خود نیز شده‌اند.

ایوان استویتسوف قهرمان دسته 77 کیلوگرم رقابتهای جهانی تایلند که امید بلغارها برای کسب مدال طلای بازیهای المپیک 2008 پکن نیز بود دراین خصوص گفت: این خبر شوک بسیار بزرگی برای من بود که تمام زندگی‌ام را تحت الشعاع قرار داد. به اعتقاد من این موضوع یک نوع توطئه علیه فدراسیون بلغارستان است که درصورت اثبات و قطعیت آن باید از ورزش خداحافظی کرده و به فکر کار و پیشه‌ای جدید باشم.

نمونه آزمایش دوپینگ تیم ملی بلغارستان خارج از مسابقات و در حین برپایی اردوی این تیم در کمپ بالکان گرفته شده و مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک این کشور با پذیرش نتایج نمونه A آزمایشات از بررسی نمونه B امتناع کرده و حکم بر انصراف حضور تیمشان در المپیک پکن داده‌اند.

حدود دو ماه پیش نیز نتیجه آزمایش دوپینگ 11 وزنه بردار یونانی مثبت اعلام شده بود.

کد خبر 56297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز